Publicerat November 4, 200520 yr En fråga till ni som vakar på räv vid en åtel och kommer ifrån ställen där snö hör till lite sällsyntare väder. Hur gör ni? är det morgon/kväll som gäller? Jag börjar bli lite orolig för dehär med att det är November och det är ingen snö på marken. samtidigt så är rävvaks abstinensen FRUKTANSVÄRT stor. Åteln är på xakt 30 m från kojjan och jag har en hyffsat ljusstark kikare (50 objektiv) på studsaren. ska jag använda hagel så har jag ett litet problem... kornet är så litet att det bör vara lite ljusare på marken för att det ska synas. Fick en vild idé igårkväll: man kanske skulle ta å strö ut sågspån i skjutgatan och kring åteln...men vid närmare eftertanke så skulle nog inte markägaren gilla det. Vill ha massor med tips ;D...har mycke räv vid åteln så nu vill jag ha ihjäl dom också ;D MVH Fredde
Publicerat November 4, 200520 yr Halm anväds ju på grisåtlarna här nere, borde väl funka till rävåteln också?? Grisarna är ju iofs svarta så de syns ju bra mot det gula, det är ju inte räven, men lite bättre borde det ju bli.