Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nästa nyhet är att den har.....

Featured Replies

Publicerat

... kommit hem min andra Rem 700 BDL i kal. 8 mm rem. mag. :D Nu är det bara att provskjuta dom och se vilken man ska pipa om till en .416 rem. mag ist! :D Vad jag ska ha den till får ni gissa Er till folks! :D:D

Publicerat

Bildbevis!

Varför köpte du inte en 416 på en gång?

Publicerat
  • Författare
Bildbevis!

Varför köpte du inte en 416 på en gång?

Jag hittade ingen 416 rem mag ute på marknaden tyvärr, och sedan vet jag ingen som äger någon heller! :D

Sedan var priset det rätta också! :D Jag fick med Appel hakmontage för normalt och högt sikte, Leupold 2-7 *37 samt krut, kulor, tomhylsor och färdigladdade patroner. Maxladdade till ca. 960m/s med 220 gr. A-FRAME :D Ser det bra ut broder??? :D:D

post-144-1248002798_thumb.jpg

Publicerat
Jag hittade ingen 416 rem mag ute på marknaden tyvärr, och sedan vet jag ingen som äger någon heller! :D

Sedan var priset det rätta också! :D Jag fick med Appel hakmontage för normalt och högt sikte, Leupold 2-7 *37 samt krut, kulor, tomhylsor och färdigladdade patroner. Maxladdade till ca. 960m/s med 220 gr. A-FRAME :D Ser det bra ut broder??? :D:D

Okej då är jag med, du får väl skifta montage så du kan nyttja öppna riktmedel på den undre kanonen, vet du vilken du tänker skifta pipa på? går att mäta vilken som är minst sliten.

Publicerat
Jag hittade ingen 416 rem mag ute på marknaden tyvärr, och sedan vet jag ingen som äger någon heller! :(

Sedan var priset det rätta också! ;) Jag fick med Appel hakmontage för normalt och högt sikte, Leupold 2-7 *37 samt krut, kulor, tomhylsor och färdigladdade patroner. Maxladdade till ca. 960m/s med 220 gr. A-FRAME :P Ser det bra ut broder??? ;)B)

Fick du tofflorna på köpet? :D

Publicerat

Börjar genast känna mig illa klädd med bara EN Ultra Magnum i vapenskåpet ;):P

Publicerat
  • Författare

Bra! B) Jag får väl ta och testa dom med samma laddning och under samma yttre förhållanden så får jag väl se vilken som skjuter tätast. :( Annars får jag nog fråga en smed! :D Vi har ju några duktiga här uppe! :D

mickel Postat Idag, 15:18

Fick du tofflorna på köpet? :D

Ha ha ha! :(

exabit

Jaja, så kan det vara Rickard! ;) Du får väl ta av dom gamla stålarna i madrassen då och INVESTERA! :P;)

Publicerat

Nu vart man ju avis också... ;)

Men skitjakt på dig ändå! :P

Publicerat

Ser bra ut Stefan. Du glömmer väl inte att jag har rivare till 375 Ruger som även går att göra en 416 Ruger av :P:rolleyes: Hade vart ett skoj projekt.

Publicerat
  • Författare
Nu vart man ju avis också... :P

Men skitjakt på dig ändå! B)

Haha! Ja, det kan jag förstå! ;) Du får du gärna vara sotis för mig, för det bryr jag mig inte om! :P:P

Tack kompis!

:D

eskimo1 Postat Idag, 20:13 Ser bra ut Stefan. Du glömmer väl inte att jag har rivare till 375 Ruger som även går att göra en 416 Ruger av ;):rolleyes: Hade vart ett skoj projekJa, jag har hört talats om det, men nu har jag bestämt mig att hålla mig till enbart remingtonkalibrar i remingtonbössor. :D

Sorry kompis!

Publicerat

Äsch, det är som med alkohol. Man mår bra av en blandning ;) Du vet vart jag finns när du kommer till insikt :P

Publicerat
  • Författare
Äsch, det är som med alkohol. Man mår bra av en blandning :D Du vet vart jag finns när du kommer till insikt :P

Haha! Ja! :P

Publicerat
  • Författare

Nu har studsaren blivit provskjuten och den sköt förträffligt bra! Testade den på 300 m också med 1 dm över riktpunkten och det gick bra där också! :D F*n vilken ska jag pipa om av dom??? :D Bägge skjuter väldigt bra! :D:D

Publicerat
Nu har studsaren blivit provskjuten och den sköt förträffligt bra! Testade den på 300 m också med 1 dm över riktpunkten och det gick bra där också! :D F*n vilken ska jag pipa om av dom??? -_- Bägge skjuter väldigt bra! :D:D

Dax för bidrag till Månadscupen kanske? :D

Publicerat
  • Författare
Dax för bidrag till Månadscupen kanske? :huh:

Jaha, så du tycker det! :D På min gamla sitter ett Helia 1,5 -6*42 och på den senaste en Leuopold 2*7*33. Jag måste ju investera i något kraftfullt sikte med bra förstoring och skärpa, ;) men det tror jag inte att jag kommer att göra. :D Ompipningen kommer att kosta mig >7000 kr. B)