Publicerat Juli 19, 200917 yr hejsan, hämtade min första finsk stövare således min första hund, så jag behöver råd och tips angående dressyren som är aktuell, hunden är 8 veckor och 2 dagar idag. Så ge mig tips om allt jag behöver lära den
Publicerat Juli 19, 200917 yr hejsan, hämtade min första finsk stövare således min första hund, så jag behöver råd och tips angående dressyren som är aktuell, hunden är 8 veckor och 2 dagar idag. Så ge mig tips om allt jag behöver lära den Vanlig basik uppfostran är det bara köra igång med direkt. Du bestämmer är väl det du ska lära hunden. typ när den ska få mat osv. ögonkontakt först, när den gör det så ska den lära sig att vänta på ditt varsågod etc.. in och ut ur huset samma sak. du ger tillåtelse. Mycket mer än så behövs inte i början. Sitt ligg etc är egentligen bara hjälpmedel för att få hundvalpen att förstå att du bestämmer.
Publicerat Juli 19, 200917 yr hur är bästa sättet att träna inkallning?? Det beror nog helt på vem du frågar Jag tränade Daimler att komma genom att "sätta namn på aktiviteten". Han fick vara lös och när han kom emot mig så sade jag "kom" (man väljer naturligtvis vilket kommando man vill använda för inkallning) med glad och rolig röst. När han var framme hos mig så fick han mycket beröm och mys. Började med detta så snart vi hade hämtat honom så han var 9 veckor då. Det finns andra metoder också men denna är den enda jag har erfarenhet av.
Publicerat Juli 19, 200917 yr hejsan, hämtade min första finsk stövare således min första hund, så jag behöver råd och tips angående dressyren som är aktuell, hunden är 8 veckor och 2 dagar idag. Så ge mig tips om allt jag behöver lära den Vad heter valpen ?????
Publicerat Juli 19, 200917 yr hur är bästa sättet att träna inkallning?? Att säga det komando som du tänkt använda för inkallning varje gång du ska ge han mat och börja redan nu....så tar inte lång tid då innan han lär sig att komma på beställning.
Publicerat Juli 19, 200917 yr Att säga det komando som du tänkt använda för inkallning varje gång du ska ge han mat och börja redan nu....så tar inte lång tid då innan han lär sig att komma på beställning. Precis, jag har använt ett lite horn som jag har i skogen till inkallning, har blåst till i det när det är matdags. Sen är det bara att lattja med det i skogen senare. Men som sagts tidigare är det åxå viktigt att lära valpen vad nej betyder, tycker heller inte att det skadar att börja tidigt med att lära valpen att gå i koppel.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare foxkiller, valpen heter Ella och är undan Kalparon Eeva och jänkärevon Riesa
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare vad skall jag göra när jag kallar på hunden men den ignorerar mig? det är bara ibland den gör det annars kommer den nog när jag ropar på den och säger kom
Publicerat Juli 20, 200917 yr vad skall jag göra när jag kallar på hunden men den ignorerar mig? det är bara ibland den gör det annars kommer den nog när jag ropar på den och säger kom ignorering från stövarens sida är en av de saker du skall försöka undvika att händer. ju mer hunden märker att den kan ignorera dig så desto mer kommer den att göra det. har du kallat på hunden så se till att inkallningen slutförs ! tror du att det finns en liten chans att du kommer att misslyckas med en inkallning så låt då bli istället. vet inte hur långt du kommit men när hunden vet då du är missnöjd genom att visa/säga det kan du göra det till hunden då den försöker ignorera dig.. med vad än du sysslar med..
Publicerat Juli 20, 200917 yr foxkiller, valpen heter Ella och är undan Kalparon Eeva och jänkärevon Riesa Jahaa !!!!! Samma far som min Ronjas valpar då.
Publicerat Juli 20, 200917 yr foxkiller, valpen heter Ella och är undan Kalparon Eeva och jänkärevon Riesa Då kan det nog bli bra...jag har en valp från foxkiller och det kan nog bli nåt dugligt av honom
Publicerat Juli 20, 200917 yr ignorering från stövarens sida är en av de saker du skall försöka undvika att händer. ju mer hunden märker att den kan ignorera dig så desto mer kommer den att göra det.har du kallat på hunden så se till att inkallningen slutförs ! tror du att det finns en liten chans att du kommer att misslyckas med en inkallning så låt då bli istället. vet inte hur långt du kommit men när hunden vet då du är missnöjd genom att visa/säga det kan du göra det till hunden då den försöker ignorera dig.. med vad än du sysslar med.. För att undvika ignoreranden när man övar inkallning på avstånd så kan man fästa en lång lina i hundens halsband. Om hunden inte lyssnar när man ropar så kan man rycka lite i linan för att väcka hunden och påkalla uppmärksamheten. Jag googlade på inkallning och hittade en hel del sidor med tips och metoder för att öva just detta.