Publicerat Juli 19, 200916 yr Tänkte att jag skulle testa mitt hantverk, så ut å smyga bara. Istället för bågen tog jag kameran, för att få en hyfsad bild på något när man max har 200mm objektiv gäller det att komma nära, precis som med bågen altså. Smög på ett litet område hemma där jag vet att det finns en ensam get som jag ser dagligen viden var inte perfect idag, men det är ju mest på skoj, och man får träna smygteknik! Efter en timmas smygande, hörde jag rådjuret skälla ca 100-150 meter bakom mig, vi hade nog gått om varandra och hon fick vittring på mig, så jag ställde in siktet på 2 tranor på fältet framför mig. Som ni säkert vet är de likt gäss jäkligt svåra att komma nära, det har ju en väldigt bra syn! Så en bra test tänkte jag, smög upprätt, dvs inte krypandes då jag inte jagar på det viset, utan utnyttjade enbuskar och träd för att närma mig. på ca 40 meter blev jag avslöjad, och de flög up o iväg ca 20 meter.
Publicerat Juli 19, 200916 yr Tänkte att jag skulle testa mitt hantverk, så ut å smyga bara. Istället för bågen tog jagkameran, för att få en hyfsad bild på något när man max har 200mm objektiv gäller det att komma nära, precis som med bågen altså. Smög på ett litet område hemma där jag vet att det finns en ensam get som jag ser dagligen viden var inte perfect idag, men det är ju mest på skoj, och man får träna smygteknik! Efter en timmas smygande, hörde jag rådjuret skälla ca 100-150 meter bakom mig, vi hade nog gått om varandra och hon fick vittring på mig, så jag ställde in siktet på 2 tranor på fältet framför mig. Som ni säkert vet är de likt gäss jäkligt svåra att komma nära, det har ju en väldigt bra syn! Så en bra test tänkte jag, smög upprätt, dvs inte krypandes då jag inte jagar på det viset, utan utnyttjade enbuskar och träd för att närma mig. på ca 40 meter blev jag avslöjad, och de flög up o iväg ca 20 meter. Snyggt! Jag funderar på att köpa denna på min resa till Finland imorgon. 95 euro är väl inte så dåligt pris? https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/store...p;searchMethod=
Publicerat Juli 19, 200916 yr Författare Snyggt!Jag funderar på att köpa denna på min resa till Finland imorgon. 95 euro är väl inte så dåligt pris? https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/store...p;searchMethod= Nej då, billigt skulle jag säga, räkna med att raka den på bröst och vänster ärms insida bara
Publicerat Juli 19, 200916 yr Nej då, billigt skulle jag säga, räkna med att raka den på bröst och vänster ärms insida bara Jo, det har jag räknat med att göra. Kanske man skulle köpa på sig ett gäng sådan dräkter? Kan ju alltid gå att kränga vidare.
Publicerat Juli 19, 200916 yr Har inte du åkt än ? Den Ghillien såg klart intressant ut. Nej, jag åker imorgon bitti. Blev lite ändrade planer. Vi provkörde en husbil idag som vi funderat på att köpa. Men just den bilen blev det ingen affär på. Vi åker personbil upp och letar vidare senare. Alternativet är ju en husvagn istället.
Publicerat Juli 19, 200916 yr Författare Nej, jag åker imorgon bitti. Blev lite ändrade planer. Vi provkörde en husbil idag som vi funderat på att köpa.Men just den bilen blev det ingen affär på. Vi åker personbil upp och letar vidare senare. Alternativet är ju en husvagn istället. Jävla vägsnigel ! ( citat från Vi hade i alla fall tur med vädret )
Publicerat Juli 27, 200916 yr Nu har jag införskaffat en Ghillie suit made in Taiwan. Tror den ska funka bra efter lite justeringar för bågjakt. Tog på mig den lite snabbt för några bilder och trimmar in den mer och tar nya bilder där ansiktsmask, handskar och båge blir med på bilden.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Lite fler bilder på kompostdräkten. Provsköt och trimmade dräkten lite idag och det var inga problem att skjuta. Tog helt enkelt en av mina gamla jaktstrumpor och klippte av. Den trädde jag över bågarmen och vips var alla trådar undanröjda ur strängens väg. Förlängde releasen en aning för att få armen längre bak och på så vis kunna tydligare känna ankringen bakom käkbenet. En kompis var över och satte fast ett par kottar i tavlan och på 22 meter var det inga problem att träffa dom. Vi brukar ha våra tallkotts skjutningar här emellanåt! Men bara när Mamre inte är här och skjuter sönder kapsyler med oss! Tavelskytte mot gulpunkt är ju så tråkigt! Bättre med kottar och kapsyler!
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Lite fler bilder på kompostdräkten. Provsköt och trimmade dräkten lite idag och det var inga problem att skjuta. Tog helt enkelt en av mina gamla jaktstrumpor och klippte av. Den trädde jag över bågarmen och vips var alla trådar undanröjda ur strängens väg.Förlängde releasen en aning för att få armen längre bak och på så vis kunna tydligare känna ankringen bakom käkbenet. En kompis var över och satte fast ett par kottar i tavlan och på 22 meter var det inga problem att träffa dom. Vi brukar ha våra tallkotts skjutningar här emellanåt! Men bara när Mamre inte är här och skjuter sönder kapsyler med oss! Tavelskytte mot gulpunkt är ju så tråkigt! Bättre med kottar och kapsyler! kul de fungerar bra!.. ser väldigt bra ut när du sitter mot busken!..