Publicerat Juli 20, 200917 yr Bössan är en Sako Vixen med AI-lådan (Vixen kolv med nyare låda) i kaliber .222Remington. Vapnet har fast magasin med plats för upp till sju skott. Bössan är i fint skick och håller ihop serierna riktigt bra, skjuter konstanta träffbilder under 20mm med rätt kula och laddning. Bössan är plastbäddad och är riktigt fin i blåneringen Saker som medföljer: Ett par Sako Optilock Ringmounts 1" och ett par 1" Ringar av okänt fabrikat (gjorda i stål) RCBS laddverktyg (FL Die Set .222REM) + Hylshållare RCBS #10 Hornady 55gr FMJBT (79st) Hornady 52gr BTHP Match (87st) Norma hylsor som har skjutits 2 ggr 31st Låsskruven i låsringen på laddverktyget har dragits rund av mig, så den låser inte riktigt :oops: (runt 50kr på vapex för en ny låsring) Kikaren medföljer ej! Vad kan man tänkas få för detta? MVH Gabbe
Publicerat Juli 20, 200917 yr Hade en likadan bössa åxå i bra skick som jag sålde till Svante Nilssons vapen i Uppsala & han gav mig 4500 kr för bössan. Du skickar ju med verktyg & ringar så 5000 tycker jag att du borde kunna få. Han sa att Finnarna betalar bra för dessa bössor & skulle sälja den till en finsk uppköpare.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Författare Någon mer som vågar sig på en uppskattning?. Vet att det är svårt att avgöra utav bilder. // Gabbe
Publicerat Juli 20, 200917 yr Jag letade en vixen bra länge innan jag hittade min och de flesta hade utg pris på 4000-4500 kr. Men allt mellan 3000-5500 kr förekom. Jag tror således du kan få 4-5 tusen för din. Snarare 4 än 5 kanske. Laddvertyg kan jag noll om så hur mycket du får för dem vågar jag inte ens gissa
Publicerat Juli 21, 200917 yr Bössan är värd 4-5000. Fästen och tillbehör ca 1500. Du får nog mest om du säljer separat.
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Här är en till som är lite intresserad men jag måste sälja min hornet först. Pipan i vixen bössan skulle kortas till en 221 fireball i stället för min k-hornet.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr I det skicket så borde det varit huggsexa om den bössan och man får hoppas at den hamnade hos någon som vårdar den ömt.