Publicerat Juli 20, 200916 yr Hej. Ser ni några tjäderkullar ute i landet. Här i Orsa trakten har jag bara sett två kullar.. Blir väl att jaga ankor istället så som det regnar Hur ser det ut uppe i Gällivare trakten, kanske ger mig iväg dit på en jakt/reportage resa i höst..
Publicerat Juli 20, 200916 yr Vad jag hört av maken som rantar runt och sätter upp saltstenar, kollar bärtillgång, etc. så ser det ut att bli ett normalt och bra skogsfågelår ur föryngringssynpunkt här. Dvs om inget oväntat tillstöter.
Publicerat Juli 21, 200916 yr Författare Nu vet jag om en stor kull i alla fall på mina marker här i byn, alltid något som fn sa när han åkte genom Åmål
Publicerat Juli 23, 200916 yr Har sprungit på ett par kullar när jag varit ute och gått passlinjer, närmare 5 st. i byn där jag jagar mitt mellan Umeå och Skellefteå och även stött enstaka fåglar. På jaktmarken här utanför Umeå sägs det ska finnas en del fågel men har inte hunnit kolla upp det än. Ska bege mig ut endera dan och spana... Har man tur får man även syn på björnhona med ungar eftersom de visat sig i området.