Publicerat Juli 20, 200916 yr Faen vilken kul morgon. Tusen gånger roligare när yngsta dottern hängde på. Efter 3 tim sömn så drog vi igång o fick 62 grågäss på 8 bössor. Jycken fick jobba en del. Alice plockade flertal vingade men en blev de rent ståndskall på i en granplantering. Den gåsen hade bägge vingarna i trim o slogs o bet rejält antar jag för hundskrället ställde gåsen... Fick tag på den, givet med hjälp av hunden så jag kunde avliva. Bössan hade jag lämnat på andra sidan viltstaketet... Lite lättare o klättra över 2m staketet utan pangen. Jycken skickade jag in under nätet o hon drog på löpan o så lät det som det rusade iväg en skock större djur.. Fast de va kackel oxå så vi trodde att gåsen fått luft under vingarna igen men så va de ju inte.. Han filma lite på gåsen.. http://www.niklasaren.se/film/gasjakt.wmv Va rätt arg på jycken för hon inte nöp den direkt.. Fast fick själv några rejäla slag av vingarna så visst kändes de även på mig... Så hon må väll va förlåten... Nu funderar jag på om man ska lägga ut sånna här filmsnuttar på nätet... Va tycker ni? O så vänta jobbet vi 16.00 o jobbar till 8 i morgon... Känns väl sådär...
Publicerat Juli 20, 200916 yr Bortsett från hejaropen så ser jag inget problem med den. Kul med lite annorlunda jakt.
Publicerat Juli 20, 200916 yr Lägg på ett bra soundtrack som ligger i bakgrunden, i övrigt förstår jag Alice helt, samma storlek, men med förmåga att knocka med vingarna, tja då är man lite försiktig. Btw grattis till en fin och givande jakt, alltid kul när den yngre generationen vill vara med och jaga. /Christian
Publicerat Juli 20, 200916 yr Inte helt fel parad, 62 gäss !!!!!!!! Hade till och med vart kul att titta på.
Publicerat Juli 20, 200916 yr 62 Gäss är inte dåligt, grattis till en lyckad jakt. Fick sms av MaxW om att ni hade haft en bra dag, hur gick det med omhändertagandet? /Lasse
Publicerat Juli 20, 200916 yr Författare 62 Gäss är inte dåligt, grattis till en lyckad jakt.Fick sms av MaxW om att ni hade haft en bra dag, hur gick det med omhändertagandet? /Lasse JO.. Va lite rädd för att det skule bli jag o typ bara jag... o skära ut gåsbröst men jag blev inte ensam som väl va. 3 man fläkte upp bröst fjädrarana o 2 man skar ut bröst bitarna. Blev en ansenlig köttvikt... Ska ringa rökeriet i morgon o höra om de röker gåsbröst. Skulle kunna ge en del finare förätter på på menyn med rökt grågås med nått lämpligt tillbehör. Lite roligare än o köra ut de på dagensrätt. När vi körde fram pickisen o hämtade lasset så välde det fortfarande in fågel. Men man blir lixom lite mätt.. Eller inte jag då.. som fortfarande greppade bössan o hukade mig ner o de andra stod rakt upp o snackade o fotade paraden. Såg nog lite komiskt ut när en ligger ner i skydd o resten står o glor. Hade man skärpt till skyttet så skulle det nog legat 10-15 till. Man börjar lixom slarva efter ett tag o tömmer bössan utan en fjäder kommer ner. Fick föresten en gås på vänster stortå efter att dottern duckat.. De va hennes roligaste stund när jag hoppade runt på ett ben o vrålade... Blev en blå tånagel...