Hoppa till innehåll

citering!


Guest mattias a

Recommended Posts

Guest mattias a

Skulle vilja be alla SLUTA CITERA!! oerhört irriterande på min ära!!man ser ju de första inlägget!,inte kul å behöva läsa det om och om igen för att (nästan)alla envisas att citera och sen skriva sitt egna inlägg!,har ni kort minne,,läs topicen från början!,,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja be alla SLUTA CITERA!! oerhört irriterande på min ära!!man ser ju de första inlägget!,inte kul å behöva läsa det om och om igen för att (nästan)alla envisas att citera och sen skriva sitt egna inlägg!,har ni kort minne,,läs topicen från början!,,,

Vad menar du? :wub:

nä men specifiera dig lite?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vaknat upp från bakfyllan eller? :wub: skärpning. Inge fel med att citera.

Är det många inlägg i en tråd och man vill svara åt en speciell person så är de klart som fan att man måste få citera.

Väldigt onödigt påhopp från din sida mr.21 inlägg och nykommling

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir ohemult svårt att läsa vad som står samt ett scrollande av guds like när det är långa inlägg som folk citerar enbart för lättjans skull,

andra lägger tom in en blankrad för att texten skall vara lättare att ta till sig,

förstår trådskaparens andemening till fullo.

Men är lite frågande till vad tråden gör här, just?

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vaknat upp från bakfyllan eller? :wub: skärpning. Inge fel med att citera.

Är det många inlägg i en tråd och man vill svara åt en speciell person så är de klart som fan att man måste få citera.

Väldigt onödigt påhopp från din sida mr.21 inlägg och nykommling

+1 .. citera citera.

Som sagt annars svårt att veta vem man svarar till....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir ohemult svårt att läsa vad som står samt ett scrollande av guds like när det är långa inlägg som folk citerar enbart för lättjans skull,

andra lägger tom in en blankrad för att texten skall vara lättare att ta till sig,

förstår trådskaparen till fullo.

/Christian

men då behöver ni ju inte citera :wub: så hjälper ni till att inte skapa "skrollningar"

Tycker de är väldigt onödigt inlägg. Bara att ge fan i att citera. Citera kommer jag fortsätta med, och jag tycker de underlättar i många situationer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

men som nu.. vem vet vem jag svarar till? (CN)

Vissa inlägg är ju lite onödiga att citera..

Om det är en självklarhet att man svarar på topicens grundämne klart o tydligt behöver man ju inte citera.

Men däremot om man ger ett svar till ett annat svar i tråden blir det ju omän jävligare att förstå något i tråden till slut om man inte citerar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vissa inlägg är ju lite onödiga att citera..

...om man inte citerar!

Man kan ju klippa lite, om inte annat så för att det är roligt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir ohemult svårt att läsa vad som står samt ett scrollande av guds like när det är långa inlägg som folk citerar enbart för lättjans skull,

andra lägger tom in en blankrad för att texten skall vara lättare att ta till sig,

förstår trådskaparens andemening till fullo.

Men är lite frågande till vad tråden gör här, just?

/Christian

Men om man klickar på " SVARA knappen på det meddelande som man vill svara på så citerar man bara det meddelandet och inte alla andra citat som han citerat.

Jag tycker att det är bra att man kan svara på ett specifikt inlägg i en tråd som gärna drar åt en herrans massa håll, även då det kan tillkomma 3-4 inlägg under tiden man försöker skriva någonting smart.

Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att citera gör det mycket lättare att se exakt vad det är personen svarar på MEN det kräver ju att man tex i ett långt inlägg tar bort allt som inte har med just svaret man postar att göra annars blir det orimligt mycket text för ingenting.

Så jag vill nog frammhåla att det är bra att citera men att göra det med förstånd och eftertanke som med allt annat.

Sen att tråden ligger i arean för bågjakt är nog inte helt rätt.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan ju klippa lite, om inte annat så för att det är roligt! Simpla nöjen kan man ju aldrig få nog av.. *smajl*

Eller hur :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

håller med om att man ska svara och citera med förstånd. Men att sluta citera kommer inte på frågan :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.

Sen att tråden ligger i arean för bågjakt är nog inte helt rätt.

/Lasse

Han kanske satt o läste i tråden "Vildsvin"(värd en titt)i kategorin "bågjakt" när nerverna for.. och det bara råkade hamna här.. ? :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han kanske satt o läste i tråden "Vildsvin"(värd en titt)i kategorin "bågjakt" när nerverna for.. och det bara råkade hamna här.. ? :lol:

Mycket möjligt, ingen är ju ofelbar :P

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om folk bara kunde lära sig att citera rätt så skulle det inte vara några problem.

Att citera ett jättelångt inlägg med sju bilder och sedan bara göra en smiley eller nått liknande är inte rätt.

Ska man citera nånting i ett långt inlägg så måste man redigera bort ividkommande saker. Det hör även till vett att plocka bort bilderna ur citaten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

citera knappen är här för en orsak, skulle bli en helvetiskt pajkasting i varenda tråd då alla tror du svarar till alla osv

föröverigt kan man bara citera några citat, så desvärre är det ej

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att citera ett jättelångt inlägg med sju bilder och sedan bara göra en smiley eller nått liknande är inte rätt.

:P +1

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att tråden inte flyttats ännu?

Nej sluta citera bör man nog inte göra, som sagt är det en riktigt bra referens till vad man svarar och vem man svarar till.

Samtidigt kan jag nog, i likhet med trådstartaren, att det väldigt ofta citeras hela, långa inlägg när man svarar på enskilda delar av inlägget, eller när inlägg med bilder citeras. Speciellt i "hundvalpstrådar" där tre-fyra personer i rad kan "citera" samma tre bilder och lägga till en "vad gulligt" eller " :P " för allas beskådan. Det stör läsningen rätt mycket, eller i det där fallet bildtittandet.

Moderat citering är ett effektivt verktyg, och som det är sagt tidigare i denna tråden: "Gör det på ett bra sätt så blir ingen grinig"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att tråden inte flyttats ännu?

Därför att även en moderator behöver sova ibland, (jag), och även ha semester, (JS) :P

Hursom, nu har jag flyttat tråden som sig bör.

Citering är ett bra sätt att spetsinrikta ett svar med, speciellt i en tråd som är het där det kan komma in flera inlägg medans man skriver sitt eget svar, och det är inte säkert att det är trådskaparens första inlägg som man vill svara på.

Men som en del redan skrivit, att radera bort det som är ovidkommande är rätt väg att gå, ungefär på det sätt som jag gjort med Jakobs inlägg i detta svar, så citera ni, men klipp och klistra i citatet för att hålla det kort, och ta bort de ev bilder som följer med citatet.

/ Janne, moderator.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Därför att även en moderator behöver sova ibland, (jag), och även ha semester, (JS) :lol:

Va? är du allvarlig? *svimmar*

Tackar för svar från moderatorsidan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...