Publicerat Juli 21, 200917 yr Har en fotorulle ifrån 2002-2004 tror jag som kan innehålla massa nostalgibilder osv.. Men hur länge håller en sådan? Har inte varit och framkallat den ännu.. Lönar det sig att göra det eller kan jag kasta den? finns bilderna kvar?
Publicerat Juli 21, 200917 yr Har en fotorulle ifrån 2002-2004 tror jag som kan innehålla massa nostalgibilder osv.. Men hur länge håller en sådan? Har inte varit och framkallat den ännu.. Lönar det sig att göra det eller kan jag kasta den? finns bilderna kvar? Har du bara förvarat den bra mörkt och svalt helst kylskåp så är det nog inga stora problem möjligen något bleka är lite osäker på hur en exponerad rulle påverkas. Finns utgångs datum på asken men den brukar man inte spara. Har själv provat dia rullar som är 5 år efter utgångs datum dom har legat förvarade i kylskåp dom var ok möjligen lite bleka. Så lämna in och testa något kommer att synas så det kan bli trevligt att fundera på vad är detta och var tog jag denna bild.
Publicerat Juli 21, 200917 yr Författare Har du bara förvarat den bra mörkt och svalt helst kylskåp så är det nog inga stora problem möjligen något bleka är lite osäker på hur en exponerad rulle påverkas. Finns utgångs datum på asken men den brukar man inte spara. Har själv provat dia rullar som är 5 år efter utgångs datum dom har legat förvarade i kylskåp dom var ok möjligen lite bleka. Så lämna in och testa något kommer att synas så det kan bli trevligt att fundera på vad är detta och var tog jag denna bild. Den har legat mörkt. men inte i kylskåp! Jag ska fanimej lämna in den imorgon. O hoppas det inte är några snuskiga synder på filmen bara. Kan ju bli pinsamt värre. Tack för svaret! 5 år har den legat ungefär.. 6 kanske.
Publicerat Augusti 4, 200917 yr Hur gick det har du fixat bilderna och tittat på dom diskret innan sambon såg dom. Gammla synder går alltid att preskibera. Lasse
Publicerat Augusti 8, 200917 yr Författare hehe. jag misstänker att det faktiskt var några såna bilder med men dom hade gjort dom suddiga! Men annars bilder på exet samt bilder ifrån sjöfågeljakt!