Publicerat Juli 23, 200916 yr Köpte en kamera igår och monterade den på grisåteln. Imorse hade jag 12 bilder men det enda som syntes var grisögon i mörkret och jag blev lite lack då jag tyckte jag monterade den relativt nära spridaren, ca 15 meter? Kameran heter Wildwiew 2 eller liknande och den sitter i brösthöjd, är det för högt kanske och är 15 meter för långt?
Publicerat Juli 23, 200916 yr Köpte en kamera igår och monterade den på grisåteln. Imorse hade jag 12 bilder men det enda som syntes var grisögon i mörkret och jag blev lite lack då jag tyckte jag monterade den relativt nära spridaren, ca 15 meter? Kameran heter Wildwiew 2 eller liknande och den sitter i brösthöjd, är det för högt kanske och är 15 meter för långt? Tja.. utan att veta nått... men blir det bara grisögon så är ju givet avståndet för långt för den kameran. Upplever även på vår kamera (som jag inte kommer ihåg namnet på) att man får bäst kort inom 5 m. Allt beror ju på räckvidden på IR lampan eller blixten, va man n har. Går säkert att förbättra räckvidden med extra IR lyse skulle jag tro.
Publicerat Juli 23, 200916 yr Köpte en kamera igår och monterade den på grisåteln. Imorse hade jag 12 bilder men det enda som syntes var grisögon i mörkret och jag blev lite lack då jag tyckte jag monterade den relativt nära spridaren, ca 15 meter? Kameran heter Wildwiew 2 eller liknande och den sitter i brösthöjd, är det för högt kanske och är 15 meter för långt? Oja det tycker jag , min kamera sitter ca 5 meter ifrån åten och det kan vara för långt vissa ggr. /Lasse
Publicerat Juli 23, 200916 yr Författare Oja det tycker jag , min kamera sitter ca 5 meter ifrån åten och det kan vara för långt vissa ggr./Lasse Ska prova att slå ned en grov stolpe ca 5 meter ifrån spridaren och montera kameran på. Återkommer med resultat.
Publicerat Juli 23, 200916 yr Läste att man måste ha tillstånd för att få ha åtelkamera uppe Tänk på de...
Publicerat Juli 23, 200916 yr Ska prova att slå ned en grov stolpe ca 5 meter ifrån spridaren och montera kameran på. Återkommer med resultat. Precis så har jag gjort /Lasse
Publicerat Juli 25, 200916 yr Mera bilder finns i min dagbok. Det där ser sjukt trevligt ut! Köpte på mig en kamera här i staterna nu, ska testas hemma inom kort. Ska tydligen ta "bra" bilder på upp till 45 feet enligt säljaren....
Publicerat Juli 25, 200916 yr Köpte en kamera igår och monterade den på grisåteln. Imorse hade jag 12 bilder men det enda som syntes var grisögon i mörkret och jag blev lite lack då jag tyckte jag monterade den relativt nära spridaren, ca 15 meter? Kameran heter Wildwiew 2 eller liknande och den sitter i brösthöjd, är det för högt kanske och är 15 meter för långt? har föregångaren till den du har. Sätter min på 5 meter och de blir perfekta bilder. Sätter man den för nära upplever jag att de blir oskarpt och för ljust.
Publicerat Augusti 16, 200916 yr Hur många av er har sökt och fått tillstånd att sätta upp en viltkamera? Risk för böter om de sitter på en plats där allemansrätten gäller..