Publicerat Juli 23, 200917 yr Hejsan, Är det någon som har erfarenheter av Husqvarnas .222:a som tillverkades under -60 och -70 talet? Jag tror att det i grunden är en Krico. Vad är det för kvalitet på dessa vapen? Precision? mm...
Publicerat Juli 23, 200917 yr Hejsan,Är det någon som har erfarenheter av Husqvarnas .222:a som tillverkades under -60 och -70 talet? Jag tror att det i grunden är en Krico. Vad är det för kvalitet på dessa vapen? Precision? mm... Kusinen "Tofflan" har en dylig tingest. Och ja det är en Krico... Skjuter som en gud med allt utom 53gr TSX vilket den inte klarar av att stabilisera. Det gjorde inte min 220Swift heller iofs så det krävs nog mer kraftigare spinn på kulorna för det... Träffbilderna under inskjutning för rådjursjakten på 80m var väl ca 10-15mm. Med andra ord, håller du rätt i bössan så tar det...
Publicerat Juli 23, 200917 yr Låter som 1/14" som är standard på 222. Barnes tog fram en 50gr X för Sverigemarknaden som funkar i .222 och std räffelstigning.
Publicerat Januari 9, 201115 yr Jag har skaffat en lika dan. Nu vill jag skrota den fasta fyran som sitter på och sätta weaver klackar på den, för att flytta över kikaren från 30.06en (trijicon 2,5-10 56) eller byta till ngt nytt (ev laserscope). Men det verkar inte vara helt enkelt? ngn som kan hjälpa mig....vart hittar jag klackar som passar? finns det inga fabriks tillv