Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

.30 Scenar 168gr - var får man tag på dessa

Featured Replies

Publicerat

Jag har fått anledning att i likhet med alla andra börja engagera mig något i långhållsskytte, 600-1000 meter kanske, och tycker att detta verkar vara en bra kula att köra med. Men var får man tag på den? Jag har kollat med Vapex och de hade slut, "det var en sådan aktivitet på fältskyttarna nu för tiden". Har bara 150gr Sierra Match King men är osäker på om de kommer att prestera på dessa avstånd, vill ha ett gram till i kulorna.

Publicerat
Jag har fått anledning att i likhet med alla andra börja engagera mig något i långhållsskytte, 600-1000 meter kanske, och tycker att detta verkar vara en bra kula att köra med. Men var får man tag på den? Jag har kollat med Vapex och de hade slut, "det var en sådan aktivitet på fältskyttarna nu för tiden". Har bara 150gr Sierra Match King men är osäker på om de kommer att prestera på dessa avstånd, vill ha ett gram till i kulorna.

Kolla med non av dom här ^_^

http://www.skytteprecision.se/ombud.html

Mvh.

Publicerat

Herr Berg,

jag skulle tro att jag har ett par askar liggande om det är av intresse?

Henrik

Publicerat
  • Författare
Herr Berg,

jag skulle tro att jag har ett par askar liggande om det är av intresse?

Henrik

Det är av intresse! Du har min hemadress på PM.

MVH!

/Bengt Berg

Publicerat

Varför inte prova sierra mk 168 då?

Publicerat
  • Författare

Jag försökte få tag på dessa via Vapex, men matchkulor på 166gr (typ) var helt slutsålda. De hade 150-grammare kvar dock, men inte mycket. Jag köpte Berger och Sierra MK 150 men men, blir det dryyyga håll är varje gram av godo har jag hört. Bomma kan jag nämligen göra ändå :-)

Publicerat

Jag skulle nog vilja slå ett slag för en 155gns kula istället för 168:orna då du får upp lite mer hastighet samt att dom håller måttet på lite längre håll. Använder själv 168:or och då SMK men aldrig över 300m längre. :rolleyes:

/Robban

Publicerat

Om du orkar klydda med moly så är Normas DL 168:or det billigaste och antagligen mest lättillgängliga du kan få tag på (det är molybelagda Sierra MK 168:or). De kostar 2:45 hos ombudet och det tog tre dagar att få hem ett 1000-pack för min del.

Men det vore ju synd att kalla 168:orna för "lämpliga" för 600-1000 meter såvida man inte är jävligt grym på vindläsning :)