Publicerat Juli 26, 200917 yr Hej alla! Var på Värnamo vapen i veckan och inhandlade mina 2 första bössor! Det blev en winchester modell 70, kal. 308w och en skb hagelbock modell 105, kal. 12-12. jag fick båda vapnen inklusive ett Tasco 3-9 * 50 för 6000 kr. I mina ögon var det ett väldigt bra pris, då bägge bössorna verkade vara i ypperligt skick. Nu undrar jag om ni vet något om dessa modeller? Är det bra köp för en nybliven jägare eller har jag köpt grisen i säcken? Vidare undrar jag om 12-12 är en beteckning för vardera pipa, att de är i kal. 12? Oftast brukar det väl annars stå 12/70 etc? Ursäkta en kanske dum fråga... Jag blev förundrad när jag såg priserna hos vapenhandlaren, andra vapenaffärer jag har besökt har varit betydligt dyrare på begagnat! Ägaren sa att det berodde på att han som enda vapenhandlare får in beslagtagna vapen från rikspolisstyrelsen. Ett tips alltså, söker ni beggat, åk till Värnamo:)
Publicerat Juli 26, 200917 yr Winchestern är ett bra vapen med en bra 3-läges säkring. SKB gör bra hagelvapen, kan inget om modell 105 dock. 12/12 skall ses som ett sätt att beskriva att det är två hagelpipor kaliber 12. Jämför kombi: 12 / 9,3x74R t.ex. Tasco´n kan vara en Japan = hyfsad, eller Kines = tvivelaktig I mina ögon, om vapnen är i det skick du beskriver: Utmärkt köp! Raggarö
Publicerat Juli 26, 200917 yr Jag blev förundrad när jag såg priserna hos vapenhandlaren, andra vapenaffärer jag har besökt har varit betydligt dyrare på begagnat! Ägaren sa att det berodde på att han som enda vapenhandlare får in beslagtagna vapen från rikspolisstyrelsen. Ett tips alltså, söker ni beggat, åk till Värnamo:) Är det värt att åka 13 mil enkel resa? Själv är jag på jakt efter klass 1 studsare, och min lokala vapenhandlare hör inte till de billigare precis, och har inte så stort urval av begagnat heller.. Hur var urvalet i Värnamo?
Publicerat Juli 26, 200917 yr Författare Är det värt att åka 13 mil enkel resa? Själv är jag på jakt efter klass 1 studsare, och min lokala vapenhandlare hör inte till de billigare precis, och har inte så stort urval av begagnat heller.. Hur var urvalet i Värnamo? Urvalet var riktigt stort, många begagnade bössor till bra pris! Jag har varit runt på ett par ställen och Värnamo vapen var lätt det bästa när det gäller begagnat...
Publicerat Juli 26, 200917 yr Hej alla!Var på Värnamo vapen i veckan och inhandlade mina 2 första bössor! Det blev en winchester modell 70, kal. 308w och en skb hagelbock modell 105, kal. 12-12. jag fick båda vapnen inklusive ett Tasco 3-9 * 50 för 6000 kr. I mina ögon var det ett väldigt bra pris, då bägge bössorna verkade vara i ypperligt skick. Nu undrar jag om ni vet något om dessa modeller? Är det bra köp för en nybliven jägare eller har jag köpt grisen i säcken? Vidare undrar jag om 12-12 är en beteckning för vardera pipa, att de är i kal. 12? Oftast brukar det väl annars stå 12/70 etc? Ursäkta en kanske dum fråga... Jag blev förundrad när jag såg priserna hos vapenhandlaren, andra vapenaffärer jag har besökt har varit betydligt dyrare på begagnat! Ägaren sa att det berodde på att han som enda vapenhandlare får in beslagtagna vapen från rikspolisstyrelsen. Ett tips alltså, söker ni beggat, åk till Värnamo:) Fråga dom nästa gång när du är dit när deras hemsida blir klar! http://www.varnamovapen.nu/ Det går väldigt sakta för dom!
Publicerat Juli 26, 200917 yr Fråga dom nästa gång när du är dit när deras hemsida blir klar!http://www.varnamovapen.nu/ Det går väldigt sakta för dom! Finns nog risk för att det gör det dom har nog inte kunnandet själva Men kommer man dit så är det riktigt trevligt. Sen skulle det nog vara ganska svårt att hålla den hemsidan ajour för det rör sig ganska många vapen igenom den affären.
Publicerat Juli 26, 200917 yr Finns nog risk för att det gör det dom har nog inte kunnandet själva Men kommer man dit så är det riktigt trevligt. Sen skulle det nog vara ganska svårt att hålla den hemsidan ajour för det rör sig ganska många vapen igenom den affären. Jag var dit med en kompis medan jag bodde i Huskvarna. Ja, det är en populär affär med bra service!