Publicerat Juli 27, 200916 yr Författare Strax utanför i Torsbo har du en!MVH H Jo där har jag varit och den är ju stor och bra men mycket folk Några andra förslag
Publicerat Juli 27, 200916 yr Värnamo Vapen! En bra butik! Sedan fanns det en i Smålands Annberg mellan Aneby & Nässjö samt Järnhandeln i Eksjö. Det är vad jag minns från tiden jag bodde där nere. Jag vet inte om någon av dessa är kvar. Kika på länken också! http://www.nollkoll.tk/
Publicerat Juli 27, 200916 yr 7 mil söder om Jönköping Värnamo Vapen har bra med vapen men tyvärr ofta mycket folk. Lasse
Publicerat Juli 28, 200916 yr Har du inget mot att åka bil åker du till Skene Järn i Skene. Mycket folk men inte så trångt i jaktdelen. Hyggligt stor bunker och tidvis bra erbjudanden. MVH H
Publicerat Juli 28, 200916 yr Värnamo Vapen! En bra butik! Sedan fanns det en i Smålands Annberg mellan Aneby & Nässjö samt Järnhandeln i Eksjö. Det är vad jag minns från tiden jag bodde där nere. Jag vet inte om någon av dessa är kvar.Kika på länken också! http://www.nollkoll.tk/ Köpte mitt första vapen i Anneberg, Beretta Mod A. 300. Tror den är nedlagd sedan några år då ägaren avled. Tyckte det var en mycket bra butik med personlig service. Vad gäller vapenbutiker i övrigt (som inte nämts i tråden) tror jag det finns en i Tenhult också. Åker själv till Torsbo, dock ALLTID på förmiddagar mitt i veckan, aldrig helg eller kväll.
Publicerat Juli 28, 200916 yr Köpte mitt första vapen i Anneberg, Beretta Mod A. 300. Tror den är nedlagd sedan några år då ägaren avled. Tyckte det var en mycket bra butik med personlig service.Vad gäller vapenbutiker i övrigt (som inte nämts i tråden) tror jag det finns en i Tenhult också. Åker själv till Torsbo, dock ALLTID på förmiddagar mitt i veckan, aldrig helg eller kväll. Ok! Jag var dit några gånger också och handlade. Ryds är den enda jag vet om som har varit i Tenhult. Finns det någon annan nu?
Publicerat Juli 28, 200916 yr Sedan fanns det en i Smålands Annberg mellan Aneby & Nässjö. Ägaren gick bort i höstas och jag vet att butiken låg nere för en stund men nu vet jag inte. I Gunneryd (mellan gränna-huskvarna) finns det en man som säljer vapen. Han har förvisso mest exklusiva vapen hemma men en trevlig man att göra affärer med. Vet dock inte hur pass aktiv han har varit det senaste. Hm, är du ute efter prylar och liknande kan du komma hem till mig. Massor av saker har jag kan tänka att kläderna är lite små dock.
Publicerat Juli 28, 200916 yr Ägaren gick bort i höstas och jag vet att butiken låg nere för en stund men nu vet jag inte. Var det i höstas??? Jösses vad man tappar tidsuppfattningen när man blir gammal!!! Trodde det var flera år sedan... Inte dags för Fiskecenter att ta in lite pangar? Finns ju gott om plats för en kasun
Publicerat Juli 28, 200916 yr När jag bodde i Jönköping (förvisso 10 år sedan ) så hade de lite bössor på Järnia ("Abrahamssons Järn"?) har jag för mig. Eller var det bara ammo hmm.. Minnet är inte vad det borde och ändå har man inte ens nått de 30.
Publicerat Juli 29, 200916 yr Ägaren gick bort i höstas och jag vet att butiken låg nere för en stund men nu vet jag inte. I Gunneryd (mellan gränna-huskvarna) finns det en man som säljer vapen. Han har förvisso mest exklusiva vapen hemma men en trevlig man att göra affärer med. Vet dock inte hur pass aktiv han har varit det senaste. Hm, är du ute efter prylar och liknande kan du komma hem till mig. Massor av saker har jag kan tänka att kläderna är lite små dock. Ok! http://www.susannestaaf.com/ Är det Sussis karl som säljer vapen?
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Wirzens vapen i malmbäck Vad jag har hört, så har han blivit av med tillståndet för att sälja vapen. Var visst något skumt inbrott i butiken, kasundörren var öppen, o så var visst inte larmet på. OBS: bara vad jag har hört!!!! Hoppas han finns kvar.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Vad jag har hört, så har han blivit av med tillståndet för att sälja vapen.Var visst något skumt inbrott i butiken, kasundörren var öppen, o så var visst inte larmet på. OBS: bara vad jag har hört!!!! Hoppas han finns kvar. Han hade inbrott så långt är det riktigt sen så är det inte många rätt! Och jo han finns kvar och har inte blivit av med nåt tillstånd
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Han hade inbrott så långt är det riktigt sen så är det inte många rätt!Och jo han finns kvar och har inte blivit av med nåt tillstånd Skönt! Bor bara 2 mil därifrån, så det är ju smidigt att fara dit. Enda nackdelen, är att det kan bli DYRT! Finns alltid nya bössor som pockar på uppmärksamhet.