Publicerat Juli 29, 200916 yr Ellens urtrevliga familj var på besök i går och jag fick chansen att ta denna bilden Ellen, Vilda och Flisan Försökte behålla allihopa men det gick inte Tack Freddan och Josefin för att ni kom förbi!!!
Publicerat Augusti 27, 200916 yr Ellens urtrevliga familj var på besök i går och jag fick chansen att ta denna bilden Ellen, Vilda och Flisan Försökte behålla allihopa men det gick inte Tack Freddan och Josefin för att ni kom förbi!!! Hur f-n har jag kunnat missa denna tråden Det är som sagt vi som ska tacka. Hur går det för er med den lille? Vår 1.5 åring gick vattenprovet i sommras så nu ska det bli jaktprov i höst, för henne. Ska även testa Wachteln på unghundsprov under September... Förresten vi håller på att planera en valpträff för Ellen med syskon till slutet av sep. Mer info kommer...
Publicerat Augusti 27, 200916 yr Författare Hur f-n har jag kunnat missa denna tråden Det är som sagt vi som ska tacka. Hur går det för er med den lille? Vår 1.5 åring gick vattenprovet i sommras så nu ska det bli jaktprov i höst, för henne. Ska även testa Wachteln på unghundsprov under September... Förresten vi håller på att planera en valpträff för Ellen med syskon till slutet av sep. Mer info kommer... Ellen var på sin första andjakt i går kväll som observatör, spårletare och benvärmare till mig! Hon var sugen på en vattenapportering men nöjde sig med att bada lite, men hon fick bära hem en anka så hon var jättenöjd Hon har nu testat spårprov, inhämtning och apportering på kursen och slog de andra med besked!!! Annars har hon tränat på att kunna stå med ryggen mot mig och bli klappad på magen, det tyckte jag mar mysigt när ni var här! Tar det annars ganska lugnt med Ellen nu och vi koncentrerar oss mest på stadgeträning och lek, jakten finns där redan till 100% och behöver inte tränas. Valpträff i september låter jättekul!!! Säg bara plats och tid så kommer vi!!! Hälsa alla!!!