Publicerat Juli 30, 200916 yr Efter snart ett år med diskbrock blev jag tvungen att ta beslut att göra slut på pinan.Nu ligger Zimba på platsen där jag sköt mittförsta rådjur för honom på lucia för snart 6 år sedan. Det har varit många underbara jakter med denna lilla tax som också han med att bli JCH. Det är skjutit rådjur dovvilt hare och räv för honom och hade inte jag satt stopp hade det även skjutits älg då han drev fram ko med kalv, pinntjur och en kviga som han dessutom ståndade på en av sina första jakter -03. gryt tillät jag inte men han kunde inte låta bli om han fick chansen.Hoppas det finns gryt ni hundarnas himmel....
Publicerat Juli 30, 200916 yr Usch.. vet precis hur vidrigt det är, tog bort en av våra helt nyligen.. / Rikard
Publicerat Juli 30, 200916 yr Tyvärr, så hör dylika ansvar och tuffa beslut till hundägandet och jag lider med alla när de kommit till det beslutet, för jag vet att det inte är lätt..
Publicerat Juli 31, 200916 yr Usch fy f-n..........man gråter bara man hör någon tagit bort en jakthund. Beklagar sorgen käre vän. Är inte den blödiga typen precis, men när de kommer till hundar....usch nej,skaffa en ny Direkt! Finns inge annat som hjälper.
Publicerat Juli 31, 200916 yr beklagar *klappar en extra gång på snart 11-åringen som ligger vid mina fötter*
Publicerat Juli 31, 200916 yr Författare Tack för omtanken . Trösten är att det just nu vid mina fötter ligger en alpenländische dachsbracke på fem månader. Peter
Publicerat Juli 31, 200916 yr Tack för omtanken .Trösten är att det just nu vid mina fötter ligger en alpenländische dachsbracke på fem månader. Peter härligt kan tänka mig att han får många extra klappar o gos nu.
Publicerat Juli 31, 200916 yr Grymt, beklagar, men du ska va stolt som gjorde det bästa för din kompis, många låter det gå för långt. Tappade två taxar samma år,det var grymt känner med dig!
Publicerat Juli 31, 200916 yr Beklagar. Kliar lite extra mycket på min 12 åriga tax som börjar bli sliten. Våndar för den dagen
Publicerat Juli 31, 200916 yr Författare Beklagar. Kliar lite extra mycket på min 12 åriga tax som börjar bli sliten. Våndar för den dagen Zimba skulle ha blivit 7 år 8 augusti... Han borde fått några år till.Men samtidigt har han drivit över både E20 och RV42 .... Jag kopplade honom på E20 en av de sista jakterna förra året då han gick över med 8 dovvilt. Nä , nu får man se framåt igen ! tack alla för erat deltagande. Peter