Publicerat Juli 31, 200916 yr Tänk om alla uppträdde som lastbilschaffisen i går kväll vad våra eftersök skulle förenklas. Polisen ringde vi 23 tiden att en kalv var påkörd av en lastbil och att chauffören var kvar vid olycksplatsen. Ringde upp honom och han hade då varit tvungen att flytta sig för en brandbil hade påpekat att han stod lite illa till. För R1 var starkt trafikerad då E4:an var omdirigerad på grund av en lastbilsbrand. Sa att jag kunde vara där om ca tjugo minuter var tvungen att packa in bössa, hund mm. i bilen. Men det var inga problem han skulle vara kvar och visa ut platsen. När jag kommer fram så är både brandbil och lastbilen kvar, brandbilen just vid olycksplatsen och lastbilen på en parkering lite längre fram. Stannar efter lastbilen och då kommer även brandbilen fram och en brandman hoppar ut och talar om att dom hittat kalven död i diket. Då kommer lastbilschaffisen fram och tackar oss i hand för att vi fixat det hela. Åkte och tittade till kalven men det var bara mos invändigt så jag lät den ligga och ringde jaktlaget idag på morronen, att de får ta hand om kalven som var rätt liten. \Mats
Publicerat Juli 31, 200916 yr Sånt blir man tacksam för. Vi hade nyligen ett tidningsbud som körde tillbaka för att peka ut rätt plats. Är ju en jävla skillnad att få uppgifterna direkt från den som kört.
Publicerat Juli 31, 200916 yr Så mycket svårt ni har att göra med kan det få vara enkelt ibland. bra jobbat. /Chris