Publicerat Juli 31, 200916 yr Just nu går det hemskt mycke ammo när man ska desimera beståndet på kajor åt alla bönder, mitt problem är att det är s dyrt. Har kört med lite 24g 7,5 stål idag men här i stan kostar dom runt 2kr skottet och det är dyrt. Vart köper ni eran ammo? Några bra ställen på nätet där man kan beställa? Mvh Daniel
Publicerat Juli 31, 200916 yr Just nu går det hemskt mycke ammo när man ska desimera beståndet på kajor åt alla bönder, mitt problem är att det är s dyrt. Har kört med lite 24g 7,5 stål idag men här i stan kostar dom runt 2kr skottet och det är dyrt. Vart köper ni eran ammo? Några bra ställen på nätet där man kan beställa? Mvh Daniel Du har pm!
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Is.. vad har du för hemligheter? Till kajorna kör jag billigast tänkbara bly och tar man dem från Jaguargruppen så landar det väl på runt 1.60 smällen eller något? Har för mej det.. Fan va plugg det går förövrigt! Mvh!
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Författare Såg inte ditt Pm igår Is, fullt upp med att fixa allt för jakten idag Jo nog går det mycket plugg just nu, är ju sånna grymma mängder med kajor. Måste ha gjort över med lite över 500 på de sista 2 jakterna. Men det blir alltså inte så mycket billigare än 1,60 per skott. Då tror jag att jag lika gärna kan köpa med mig stål från jobbet. 7,5or 24g ger jag 1,35 för per skott (vid köp av 500) och 6or/4or 34g tror jag var runt 1,8 för mig (norska men den är så svag nu mot svenska kronan). På kråker å kajer har jag inte sett någon större skillnad mellan stål å bly men är det någon annan som har sett stora skillnader? Mvh
Publicerat Augusti 1, 200916 yr Såg inte ditt Pm igår Is, fullt upp med att fixa allt för jakten idag Jo nog går det mycket plugg just nu, är ju sånna grymma mängder med kajor. Måste ha gjort över med lite över 500 på de sista 2 jakterna. Men det blir alltså inte så mycket billigare än 1,60 per skott. Då tror jag att jag lika gärna kan köpa med mig stål från jobbet. 7,5or 24g ger jag 1,35 för per skott (vid köp av 500) och 6or/4or 34g tror jag var runt 1,8 för mig (norska men den är så svag nu mot svenska kronan). På kråker å kajer har jag inte sett någon större skillnad mellan stål å bly men är det någon annan som har sett stora skillnader? Mvh Ok!
Publicerat Augusti 4, 200916 yr åkte ner till den lokala handlaren för att fylla på förrådet av lämplig kråk o duv ammunition men väl där så var det väldigt urplockat så det blev en kartong av Gyttorps kråkpatron 28g 6:a 100 st för 399:- Är inte det ett väldigt högt pris eller vad tycker ni? mvh garou
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Stålet dödar lite sämre och är snabbare på kort håll samt långsammare än bly på lite längre håll. Jag har skjutit in mej med Gyttorps stål us 4 och gillar dem skarpt till änderna.. Gyttorps kråk skott är dyra, all gyttorpplugg är skitdyr Mvh!