Publicerat Juli 31, 200917 yr Kanske inte rätt ämne för detta ber om ursäkt om så är fallet. Nu till frågan vart gör jag mig av med gammal ammunition? Är en blandad kompott jag har samlat ihop nu när vi har städat ut ett dödsbo allt från Hagelplugg till lösammo från k-pist. En del utav hagelammon kanske jag kan använda vet inte hur känslig ammunitionen är? denna är förvarad i varmbonat hela tiden men är den minsta lilla osäker vill jag ju inte använda den. Vad kan i värsta fall hända med gammal ammo?
Publicerat Juli 31, 200917 yr Kanske inte rätt ämne för detta ber om ursäkt om så är fallet.Nu till frågan vart gör jag mig av med gammal ammunition? Är en blandad kompott jag har samlat ihop nu när vi har städat ut ett dödsbo allt från Hagelplugg till lösammo från k-pist. En del utav hagelammon kanske jag kan använda vet inte hur känslig ammunitionen är? denna är förvarad i varmbonat hela tiden men är den minsta lilla osäker vill jag ju inte använda den. Vad kan i värsta fall hända med gammal ammo? jag känner en kompis,som kände en kompis, som i sin tur kände en kompis. (du fattar vinken). Han la allt i en påse, la i en tung sten och slängde de i älven
Publicerat Juli 31, 200917 yr jag känner en kompis,som kände en kompis, som i sin tur kände en kompis. (du fattar vinken). Han la allt i en påse, la i en tung sten och slängde de i älven Så kan man göra med:S eller så samlar du ihop det du inte tror fungerar eller vill skjuta med. Det lämnar du till polisen så tar dom hand om det. Har själ gjort det. hade en jävla massa k-pist ammo i sommarstugan jag köpte och det lämna jag till polisen. skräpa inte ner naturen i onödan.
Publicerat Juli 31, 200917 yr Hehe ok jag fattar.. Vi har ju våran lilla dumpningssjö här som försvars makten har fyllt redan så man kanske skulle promenera förbi och kolla hur stränderna ser ut här någon dag. Ne om man har ont om påsar och sten hur gör man då? kan man bara gå in till harry haffa med det eller burar dom in en för att man har ammo som knappast är tänkt att skall finnas hos privatpersoner?
Publicerat Juli 31, 200917 yr Hehe ok jag fattar..Vi har ju våran lilla dumpningssjö här som försvars makten har fyllt redan så man kanske skulle promenera förbi och kolla hur stränderna ser ut här någon dag. Ne om man har ont om påsar och sten hur gör man då? kan man bara gå in till harry haffa med det eller burar dom in en för att man har ammo som knappast är tänkt att skall finnas hos privatpersoner? Säg som det är bara. du har ju inte missbrukat ammon eller nåt så dom är nog bara tacksamma för att du lämnar det till dom.
Publicerat Juli 31, 200917 yr Ungefär så jag funderade själv dom borde ju vara "glada" att inte ha det skräpande i samhället. Men samtidigt så var dom lite griniga när jag kom och ville lämna in 2 vapen från dödsboet till skrotning vart nästan förhör kändes det som
Publicerat Juli 31, 200917 yr På tal om ammo zorox? Finns det nån jaktbutik i Sollefteå som säljer ammo?
Publicerat Juli 31, 200917 yr Ungefär så jag funderade själv dom borde ju vara "glada" att inte ha det skräpande i samhället.Men samtidigt så var dom lite griniga när jag kom och ville lämna in 2 vapen från dödsboet till skrotning vart nästan förhör kändes det som Hehe ja men vapen och ammo är ju lite skillnad:P klart dom vill få lite info vart och hur du fåt vapnen i dina händer?
Publicerat Juli 31, 200917 yr På tal om ammo zorox? Finns det nån jaktbutik i Sollefteå som säljer ammo? finns en jaktbutik som iaf har skapligt hemma. dom har inte så ovanliga sorter, men dom har lite grann. Den heter foder och fritid.
Publicerat Juli 31, 200917 yr finns en jaktbutik som iaf har skapligt hemma. dom har inte så ovanliga sorter, men dom har lite grann.Den heter foder och fritid. Tackar:) hitta ingen när jag va upp i sommar. det ända jag hitta va baracuda i sundsvall/birsta och det va lite långt från undrom.
Publicerat Juli 31, 200917 yr Jo det är väl sant iofs Nå ja det är väl bara att flytta luren och ringa och kolla vad dom säger om det. Har inte så där super bra erfarenhet utav polisen (utan att ha gjort nå allvarliga lagöverträdelser skall nämnas). Kan nämna ett exempel när jag hade varit ute och promenerat fick jag med mig en finnspets som slog följe med mig hem. prövade locka till mig hunden och hon kom utan nå protester alls kollade efter eventuell id märkning eller liknande men hittade tyvärr ingen. Så jag slog en signal till polisen och berättade att jag hade en finnspets hemma om någon skulle ringa och efterlysa den. Dom tackade och sa att vi lägger in den i databasen. Sen la jag även upp en annons på den lokala hemsidan att jag hittat hunden. Gick några timmar utan att varken polis eller någon ägare hörde av sig. Ringde upp polisen igen och frågade vad jag skulle göra för pga ett astmatiskt barn i huset kan jag inte ta in hunden och invänta eventuell ägare. Så jag ville lämna in den till dem, men det ville dom inte veta av utan dom tyckte att jag skulle släppa lös den igen. (visst ofta kan dom ju hitta hem men lika gärna kan den ju bli överkörd när det trots allt är inne i storstaden kiruna vi pratar om inte någon liten by ) Som tur var så just när jag kommit fram till att jag nog trots allt får ta och släppa jycken så ringde ägaren hade sett annonsen. Han hade ringt till Polisen strax innan och frågat men dom visste inget om hunden trots att det säkert var 2 tim innan jag ringt in den. Så med det + lite till i bagaget så vågar jag knappt gå in där med minsta lilla "suspekta" saker.
Publicerat Juli 31, 200917 yr Jo det är väl sant iofs Nå ja det är väl bara att flytta luren och ringa och kolla vad dom säger om det. Har inte så där super bra erfarenhet utav polisen (utan att ha gjort nå allvarliga lagöverträdelser skall nämnas). Kan nämna ett exempel när jag hade varit ute och promenerat fick jag med mig en finnspets som slog följe med mig hem. prövade locka till mig hunden och hon kom utan nå protester alls kollade efter eventuell id märkning eller liknande men hittade tyvärr ingen. Så jag slog en signal till polisen och berättade att jag hade en finnspets hemma om någon skulle ringa och efterlysa den. Dom tackade och sa att vi lägger in den i databasen. Sen la jag även upp en annons på den lokala hemsidan att jag hittat hunden. Gick några timmar utan att varken polis eller någon ägare hörde av sig. Ringde upp polisen igen och frågade vad jag skulle göra för pga ett astmatiskt barn i huset kan jag inte ta in hunden och invänta eventuell ägare. Så jag ville lämna in den till dem, men det ville dom inte veta av utan dom tyckte att jag skulle släppa lös den igen. (visst ofta kan dom ju hitta hem men lika gärna kan den ju bli överkörd när det trots allt är inne i storstaden kiruna vi pratar om inte någon liten by ) Som tur var så just när jag kommit fram till att jag nog trots allt får ta och släppa jycken så ringde ägaren hade sett annonsen. Han hade ringt till Polisen strax innan och frågat men dom visste inget om hunden trots att det säkert var 2 tim innan jag ringt in den. Så med det + lite till i bagaget så vågar jag knappt gå in där med minsta lilla "suspekta" saker. Låter ju ganska idiotiskt av polisen att du skulle släppa hunden:S Polisen har ju speciella skrotar för ammo och annat farligt matrial.
Publicerat Augusti 1, 200917 yr Tackar:) hitta ingen när jag va upp i sommar. det ända jag hitta va baracuda i sundsvall/birsta och det va lite långt från undrom. hehe ja. säg till nästa gång du far upp!
Publicerat Augusti 1, 200917 yr Vad är det för hagelammo? Samlar lite smått... är det mycke?Mvh! Vet inte så här rakt upp och ner men jag kollar upp och återkommer. Inge jätte mängder är det tal om blandad kompott och kanske 40-50 plug.
Publicerat Augusti 1, 200917 yr Ztubben: förmig är det ingen fråga. Åk in till polis med det du inte vill ha (eller ge bort) och om de blir jobbig med frågor kan du väl bara säga något i stil med "Här gör jag rätt och kommer in med gammal ammo, så jag skulle gärna vilja bli behandlad så med".
Publicerat Augusti 2, 201214 yr Vad är det för hagelammo? Samlar lite smått... är det mycke? Mvh! har äldre hagel . intresserad?