Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CG 2000 MK II

Featured Replies

Publicerat

Varit på skjutbanan med en Carl Gustaf 2000 MK II i .308. Vid snabb repetering matades patronen snett så att patronens bakkant vilade mot höger låsklack. Har haft CG i både 6,5 och 30-06 där liknande aldrig hänt. Någon som har någon idé vad som är tokigt?

Publicerat

har du testat olika magasin.

Publicerat
  • Författare
har du testat olika magasin.

Ja, var hos Kjells Vapen och köpte ett nytt, samma sak hände där.

Publicerat
Ja, var hos Kjells Vapen och köpte ett nytt, samma sak hände där.

jag kan tyvärr inte hjälpa dig tror jag då alla mina matningsproblem med cg 2000 varit maggets fel.

Publicerat
  • Författare
jag kan tyvärr inte hjälpa dig tror jag då alla mina matningsproblem med cg 2000 varit maggets fel.

Kan det vara så att .308 är lite för kort för en lång låda? Då måste ju andra med 308 i CG ha samma problem.

Publicerat
Kan det vara så att .308 är lite för kort för en lång låda? Då måste ju andra med 308 i CG ha samma problem.

ja den gör sig nog bättre med långa patroner.

Publicerat
  • Författare
ja den gör sig nog bättre med långa patroner.

Om det är magasinet, vad är då felet där? Gjordes inte någon ändring av magasinet då den kraftigare rekylklacken kom runt 1997, min cg är från innan den ändringen men magasinet är nyare.

Publicerat
Om det är magasinet, vad är då felet där? Gjordes inte någon ändring av magasinet då den kraftigare rekylklacken kom runt 1997, min cg är från innan den ändringen men magasinet är nyare.

det har varit svag fjäder, skräpigt och att styrningen varit lite uttänjd som varit felen för mig på maggen.

alla utom svag fjäder fixar man själv.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare
det har varit svag fjäder, skräpigt och att styrningen varit lite uttänjd som varit felen för mig på maggen.

alla utom svag fjäder fixar man själv.

Nu har det löst sej. Kontaktade Hoppe som visste vad problemet var. Utstötaren är något för lång och det löser man genom att polera ned den 1/10 mm. Det har fungerat perfekt efter ingreppet. Gud vad skönt med kompetenta vapentekniker!!!

Publicerat

kanon.

det är ju en riktigt fin bössa det där, gillar dom själv.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Efter att ha gått runt över Husqvarna 1600, Krico 700, Carl Gustaf 2000 standard, helstock, Husqvarna 1600 H, Sako 75, Sauer 90 helstock, Sako 75 Finnlight, Carl Gustaf 2000 Lyx, Husqvarna 1900 x 4, Husqvarna 1600 Lyx har jag valt den jag trivdes med bäst, har dock bytt ut stocken till Superlyx (har dock bara varit gift en gång)