Publicerat Augusti 3, 200916 yr Märkte idag av en slump att fästena på min 22wm har hoppat fram i spåren. Så fästet hade typ någon mm kvar på spåret innan de hade ramlat av Jag vet att ja skruva de där hårt (så hårt som man vågar skruva alu fästen), Men lik förbaskat har de hoppat fram ;( Ja känner mig lite lat, så de får vara sådär tills de faller av helt. Då kan man skjuta in den igen. Men jag har ju skjutit bra många skott idag, och den skjuter ju som en klocka fortfarande. Har även provat att dra i fästena, men dom sitter stenhårt :S Någon som varit med om samma sak? De är alltså oxo fästen 11mm vi pratar om.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Jag har varit med om samma sak med andra fästen på .22lr, dock en halvautomat.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Lite talk/rosin/gänglås på anläggningsytan kan avhjälpa glid i fall som dessa. Z-du kan få träfflägesförändringar som smyger sig på om du inte åtgärdar glidet. /Chris
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Författare Lite talk/rosin/gänglås på anläggningsytan kan avhjälpa glid i fall som dessa.Z-du kan få träfflägesförändringar som smyger sig på om du inte åtgärdar glidet. /Chris men de konstiga är att ja har dragit att vad ja har orkat i fästena och dom sitter stenhårt :S Så jag fattar inte hur de kan ha glidit.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Du har dragit stenhårt på skruven/muttern men det är inte samma sak som att fästet tar, biter fast ordentligt, eller hur? Det har du själv sett, ergo är det för lite friktion mellan 11 mm spåret och fästena, ett ytterligare alternativ är lite karburumbum, eller var det heter, slippasta som då ökar friktionen mellan alu fästet och spåret med flera 100%, Jag hade samma fenomen/bekymmer med en fjäderluftgevär förr i världen och vet hur tråkigt det är att saker inte sitter som det skall, en av mina "things" idag är att jag kräver bra fästen på vapen, min 22:a har inte det och innerst inne är jag inte helt säker på att det är skottfast. prova och se om du kan få upp friktionen mellan ytorna så kanske du löser bekymret, en annan sak är att det inte ofta är dålig passning mellan fäste och spår, dvs anläggningsytan är extremt liten. /Chris
Publicerat Augusti 4, 200916 yr men de konstiga är att ja har dragit att vad ja har orkat i fästena och dom sitter stenhårt :SSå jag fattar inte hur de kan ha glidit. har du skjutit mycket med bössan att den blivit varm? metal utvidgar sig vid värme och skruvar kan bli lösa. tex, min weaver sken på min ruger blir väldigt snabbt lös om jag skjuter 2-3 magasin i snabb följd, samma sak med ljudämparen, dom är styva som bara den och omöjliga att skruva av/isär när pistolen är normal tempad, men väldigt lösa varma sommar dagar på banan. fasst man använt griplock.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Författare Jag ska undersöka detta jobbiga fenomen. Men inte idag! För jag sitter och lyssnar på ett riktigt härligt ljud just nu. Ja de är sant mina vänner! De är slottermaskin som är ute och cirklar omkring vallarna. Så ikväll blir de såkallad rävjakt