Publicerat Augusti 4, 200916 yr Snart...snaaaart, är det jakt igen. Vart har ni planerat eran premiär vecka och hur många tar ledigt från jobbet? Självklart ska då jag ta ledigt och kanske blir det tältkåta i år igen, men dett lite beroende om det blir någon fler än jag. Den är lite stor för bara mig...
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Har tagit semster den veckan. Blir nog att bo i husvagn som vi alltid gör den veckan. Om du har sett nån kull eller bra med fågel kan du skriva det i denna tråd. http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=19436 Var ska du jaga premiärveckan?
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Jag har aldrig missat 25/8 sedan jag och bössan var jämn långa fast det var nära en gång och det slutade i tinget men jag missade inte jakten........ för er som inte räknat ut orsaken så var det lumpen som försökte hindra min jakt utan framgång Så att jag skulle missa den på grund av jobbet är liten risk är ledig 3veckor sedan ska jag offra mig att jobba tre dagar kan bli lämplig vila för både husse och hundar innan nästa 3veckors ledighet Vart jag åker är inte riktigt bestämt ännu då det ska inventeras lite grundligare först innan och inte speciellt sugen att berätta vart jag hittat mina smultron ställen denna höst
Publicerat Augusti 9, 200916 yr Jag har aldrig missat 25/8 sedan jag och bössan var jämn långa fast det var nära en gång och det slutade i tinget men jag missade inte jakten........ för er som inte räknat ut orsaken så var det lumpen som försökte hindra min jakt utan framgång Så att jag skulle missa den på grund av jobbet är liten risk är ledig 3veckor sedan ska jag offra mig att jobba tre dagar kan bli lämplig vila för både husse och hundar innan nästa 3veckors ledighet Vart jag åker är inte riktigt bestämt ännu då det ska inventeras lite grundligare först innan och inte speciellt sugen att berätta vart jag hittat mina smultron ställen denna höst Amen på det, mer specifikt än t.ex. i Kiruna kommun blir det aldrig mer. Inte ens till folk man känner
Publicerat Augusti 10, 200916 yr japp! ledigt första veckan! sedan kvällsjakt fram till älgjakten och sen mera fågel och sen...ja ni förstår! Har ju hittat gott om "lusgropar" så nog finns det ett par kullar på mina premiär marker som är hemliga,men har väl 5000ha för mig själv iaf
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Japp det blir att tälta i skogen några dar. Trädskällarjakt står på schemat /Micke
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Klart man ska ut!!! Lika självklart som kalle på julafton Kommer hålla mig på hemmamarken på premiären iaf. Sen ska de forskas lite i NVgrader på nya marker (för mig). Hoppas hitta ngt ställe med uppblandad fågeltillgång i området dvs. ripa/orre/tjäder. 3v semester. Skulle de finnas ngn som gärna vill dela med sig av sådan ställen e ni alltid välkommen att PM:a Men det ska va folkfria marker!!
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Klart man ska ut!!!Lika självklart som kalle på julafton Kommer hålla mig på hemmamarken på premiären iaf. Sen ska de forskas lite i NVgrader på nya marker (för mig). Hoppas hitta ngt ställe med uppblandad fågeltillgång i området dvs. ripa/orre/tjäder. 3v semester. Skulle de finnas ngn som gärna vill dela med sig av sådan ställen e ni alltid välkommen att PM:a Men det ska va folkfria marker!! Här är det grymt bra jakt, dela med er till alla utländska fågeljägare Fågelmarken nr 1
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Här är det grymt bra jakt, dela med er till alla utländska fågeljägare Fågelmarken nr 1
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Jag ska i alla fall ut med herr Röd, min lilla doldisvovve. Vad jag vet så har vi skapligt bra med fågel på skogen, så omöjligt lär det inte vara att vi hittar någon
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Kommer nog inte ut med herr Röd, då han skadat sig i dag och knappast är helt ok innan tisdag, så vi får en något senarelagd fågelpremiär i år
Publicerat Augusti 21, 200916 yr Jo, jäklar mad man känner sig laddad inför tisdagens och kommande höstens äventyr. Tyvärr så är skogsfågeltillgången inte den bästa, men någon kull finns det iaf att träna hundarna på. Har inte riktigt bestämt mig var det blir 25e och 26e, annat än som vanligt panga lite änder i viken på tisdagsmorgonen. Huvva så trevligt det kommer att bli
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Ska vare ute tisdag till söndag, så förhoppningsvis så får man se lite fågel Har dock inte riktigt bestämt mig vart jag ska jaga än.
Publicerat Augusti 23, 200916 yr blir smyg starta med lite änder på tisdags morgon=) sen blir det att skynda ut efter jobbet resten av veckan innan jag har min semester 7 sept och drar norrut
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Jippie! Imorrn smäller det. Ska ut på Bojos marker tisdag, har några kullar vi ska börja med där. Resten av veckan tar vi som den kommer. Båda vi har ledigt hela veckan, men har marker nära tillhands så det blir inga övernattningar. Det blir jakt med Vorsteh, men även rödingen ska följa med, men hans första höst, så det blir en hel del träning & inslussning för dennes del. Nu hoppas vi på lagom vindar som inte vänder & vrider allt för mycke! Skitjakt på er alla galningar!
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Nära, nära...just nu har man mycket svårt att konsentrera sig på jobbet.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Jag o Mirva är mycket aladdede nu. Hon följer varaje steg jag tar nu. Hon vill vara säker på att jag inte lämnar henne hemma. Ska packa bilen nu. Kolla så att allt är med. Skitjakt på er alla
Publicerat Augusti 24, 200916 yr sista förberedelserna idag,sista sväng på banan,packa mm. blir att jaga med 2 finnar
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Timmar kvar tills man drar till tornedalen för jakt resten av veckan, tyvärr så haltar lill pointern så hon får vila nån dag innan hon får följa med för att lära,så det blir jag och welshen som gör skogen osäker..Blir att bo inomhus så nån rapport kommer jag väl att dra iväg. skit jakt på er!