Publicerat Augusti 4, 200916 yr Det har nu äntligen blivit dags för en hund. Det kommer bli en västsibirisk laika (tik). Jag måste säga att vi hade tur, det var nämligen så att uppfödaren ville själv ha en tik och i kullen året innan blev det bara hanar så han fick lov att avla en gång till. Oddsen var ju inte särskilt bra så man kunde ju inte ha allt för höga förväntningar, särskilt som vi sa att vi var intresserade bara en kort tid innan valparna föddes och det var runt 10 personer som var intresserade. Den 11 juli föddes valparna 4 hanar 2 tikar. Vi tog inte ut något i förskott så vi skickade ett glatt sms och gratulerade till valparna. Strax därpå så fick vi ett sms där det stog att vi nu kunde börja tänka på ett namn på h till vårann tik. Vi blev såklart oerhört glada och sedan började familje debatten om namnet. Till slut kom vi fram till att vår tik skulle heta Hanna. Så nu väntar jag någorlunda tålmodigt på att få hem den lilla krabaten. Vi kommer få hämta henne några dagar in i september så det känns inte allt för avlägset. Hanna är efter Dunklets Ella och Åkes Roxy. Bifogar även några fina bilder [/img] [/img]
Publicerat Augusti 4, 200916 yr härligt! GRATTIS!! skulle gärna också ha en egen hund :/ vi får hund till familjen nu också i september, men de e en fransk bulldog :/
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Tack tack Jo de blir ju rätt mycket diskussioner för att allt ska funka så de e inte så lätt alltid när man måste tänka på resterande medlemar i familjen
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Författare Usch va jag börjar bli otålig!!! Nu är det ca två veckor kvar från att hunden kommer! Har hört från hunduppfödaren att det är riktigt mycket fart i hunden. Tydligen så är det mest fart i henne än alla de andra valparna så det känns ju bra Som sagt tokigt otålig nu!!