Publicerat Augusti 5, 200916 yr Dags att ge sig in i kikarträsket igen *suck* På min knallpåk 30-06 sitter nu en Bushnell Banner(?) 3-9*40. Jag tycker att siktet är skit, väldigt oskarp bild på sidorna och jag undrar om det ändrar sig av rekylen Skjuter nämligen träffbilderna typ 10 cm på 80 m Så nu har jag fått erbjudande av en go vän att köpa eller få hans nyinköpta Tasco Camo 3-9*50. Har hört att Tasco inte heller ska vara ett bra märke, så nu till den stora frågan: Vilken tror ni erfarna jägare på? P.S. Det finns inte i min budget att köpa ett dyrare
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Dags att ge sig in i kikarträsket igen *suck*På min knallpåk 30-06 sitter nu en Bushnell Banner(?) 3-9*40. Jag tycker att siktet är skit, väldigt oskarp bild på sidorna och jag undrar om det ändrar sig av rekylen Skjuter nämligen träffbilderna typ 10 cm på 80 m Så nu har jag fått erbjudande av en go vän att köpa eller få hans nyinköpta Tasco Camo 3-9*50. Har hört att Tasco inte heller ska vara ett bra märke, så nu till den stora frågan: Vilken tror ni erfarna jägare på? P.S. Det finns inte i min budget att köpa ett dyrare Vad är din budget då? Tascon är troligen av billigare tillverkning och håller samma klass som din nuvarande glugg, det finns säkert alternativ som är bättre.
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Vad är din budget då?Tascon är troligen av billigare tillverkning och håller samma klass som din nuvarande glugg, det finns säkert alternativ som är bättre. Eftersom jag i princip får Tascon gratis så är min budget typ 0kr Var i Danmark en vecka, å alla mina pengar gick åt till olika sorters drycker Skämt å sido så har jag inte råd att köpa ett annat helt enkelt
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Låter som du kan tjäna på ett byte för Buschnellen verkar vara riktigt kass även om camon inte är tasco:s bästa sikte. Kommer du däremot över ett Tasco Titan så köp det. Riktigt bra sikte som lider av att heta Tasco i förnamn, dock ingen Zeiss...
Publicerat Augusti 5, 200916 yr http://www.blocket.se/kristianstad/Kikarsi...?ca=1_3&w=3 Här har du två fina gluggar för rena rövar priset, fast 4 med tyska ettan löser 90% av dina jaktliga behov, minst, iaf om du ägnar dig och klövvilt i första hand och då dagtid.
Publicerat Augusti 14, 200916 yr Bushnell elite 3200 är ett mkt bra sikte till ett bra pris. De är skottfasta och klarar de grövsta kalibrarna samt har en fantastisk optik för pengarna, jag har ett 3-9x40 (på min 22a i o för sig) men är mkt nöjd, jag ser fint fint även innan gryning och vid skymning. Multi-X korset är också jätte fint.
Publicerat September 9, 200916 yr Jag använder ett Tasco Titan 1,5-6X42 Helt suveränt för de pengarna. Som sagt är det inget Zeiss men duger gott till den bössan den sitter på.
Publicerat September 24, 200916 yr Hej jag har ett Bushnell 4200 elite och är supernöjd. Har haft Tasco och tycker det är junk. Det du bör tänka på är ju vad du har för kaliber för Tasco har kortare ögonavstånd gämfört mot Bushnell. Kan ju vara skoj att klara sig från blodigt ögonbryn och blåklocka MVH Peter
Publicerat September 28, 200916 yr Det du bör tänka på är ju vad du har för kaliber för Tasco har kortare ögonavstånd gämfört mot Bushnell.Kan ju vara skoj att klara sig från blodigt ögonbryn och blåklocka MVH Peter Jasså? Ja, blåklocka är ju så klart inte ngt man vill ha men vad jag sett efter att ha tittat på lite olika modeller är att det inte går att säga något specifikt om de de två märkenas ögonavstånd. Det skiljer mellan olika serier och inom samma serie, beroende på modell. Vad man sedan tycker om olika modeller är så klart upp till var och en, men jag, som står i farstun för att köpa ett nytt sikte blir mer och mer förvirrad ju mer jag läser i detta forum...
Publicerat September 29, 200916 yr Med klen budget skulle jag kika efter en begagnad Weaver Microtrac..Brukar kunna gå att hitta för några hundralappar. Ingen optisk orgasm men i allra högsta grad pålitliga sikten..Den 1,5-4,5X20 jag använt till älgjakten i höst kostade mig 300 pix inklusive Weaver-ringar..