Publicerat Augusti 7, 200916 yr Jo Jag har ett flugspö som är 20år gammalt Jag har alltid trott att det var ett G. loomis spö men blev lite osäker, loggan är nämnligen inte likadan. På Spöt står det loomis med lite tjocka bokstäver samt att det är en "Stämpel" med typ en öring som just huggit på en fluga. Det verkar vara rent klass #9 spö. Ganska tungt enhands spö om man jämför med dagens spön. Tycker mig ha sett liknande stämplar på deras spön men är inte säker. Hjälp mig googla ....och vad kan ett sådant spö vara värt då jag tänker sälja det ??? Ett förtydligande Texten på spöt ser inte ut som texten på dagens G.loomis spön
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Jo Jag har ett flugspö som är 20år gammaltJag har alltid trott att det var ett G. loomis spö men blev lite osäker, loggan är nämnligen inte likadan. På Spöt står det loomis med lite tjocka bokstäver samt att det är en "Stämpel" med typ en öring som just huggit på en fluga. Det verkar vara rent klass #9 spö. Ganska tungt enhands spö om man jämför med dagens spön. Tycker mig ha sett liknande stämplar på deras spön men är inte säker. Hjälp mig googla ....och vad kan ett sådant spö vara värt då jag tänker sälja det ??? Ett förtydligande Texten på spöt ser inte ut som texten på dagens G.loomis spön Ta ett foto och lägg upp så är det mycket enklare. //Niclas
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Författare Ta ett foto och lägg upp så är det mycket enklare.//Niclas Jag förstår det tyvärr ligger spöt i sommarstugan och det dröjer 14dar innan jag åker dit.. Om någon hittar en logga på nätet som liknar det jag beskriver kan ni kanske lägga upp den så ska ja jämföra med mitt minne så länge... Waxin
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Författare Ja du kroken. Det är svart med korkhantag.... Har ingen aning
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Ja du kroken. Det är svart med korkhantag.... Har ingen aning Hehe =) Kan du avgöra om det är lackad bambu eller kolfiber? =)
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Författare Hehe =) Kan du avgöra om det är lackad bambu eller kolfiber? =) Vet att jag reagerade på materialet för några år sedan då det inte fann de där strimmorna som man kan urskilja på andra komposit spön men ska besiktiga det närmare.. Är "bambun lite tyngre.. ? spöt är ganska tungt men mkt bra balans, så där lagom framtungt som hagelskyttarna brukar säga
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Du kunde inte hitta ett märke med mindre känd logo att googla?? något liknande? och skit i skeleton fish på skärmen jag tänkte mer på typsnittet..
Publicerat Augusti 7, 200916 yr G Loomis har ju vart igång sen 1982 så.. det är helt klart en möjlighet att det är ett sådant spö.
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Författare Du kunde inte hitta ett märke med mindre känd logo att googla?? något liknande? och skit i skeleton fish på skärmen jag tänkte mer på typsnittet.. Nej lite tjockare text och rakare typsnitt
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Det är därför jag är lite förbryllad, det står bara Loomis på spöt.