Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp med hunden

Featured Replies

Publicerat

Jag sätter in denna under jakt då jag inte vill välja någon speciell ras.

Min Whachteltik Agnes har börjat att apportera viltet lite väl hårt (fågel). Hon nyper till ordentligt så fågeln kan gå sönder och någon enstaka gång blir det tugg.

Hur ska jag på bästa sätt få henne att sluta med detta?

HJälp!!!

Publicerat

hej

låt henne apportera en plastpåse med varmvatten så kanske hon tycker att det blir äckligt om det går hål i påsen.

annars beror det ju lite på situationen, blir hon uppvarvad så hon blir hårdhänt eller är hon hårdhänt i annat?

vänligen nils

Publicerat

Det med att sätta i nått som hon inte gillar i påsen, så att det blir läckage när hon biter åt.... Jag skulle vara rädd att hunden inte är så pass smart att den fattar att det är tugget & inte att är det som hon apporterar? Känns som att min Vorsteh helt enkelt skulle sluta hämta plastpåsar ist för att sluta tugga vilt. Nu har jag inte detta problem iofs, men bara en tanke...

Publicerat

Har aldrig försökt lösa detta problem men om jag skulle pröva ngt så dels att apporter och hålla fast ägg. Bra träning ur flera aspekter. Sen kan man träna kommandot "håll fast". Vad som helst kan hållas fast. Jobba med ngt som ligger intill hunden och därmed inte ett apport-jobb. När "Håll fast" sitter kan du låta hunden göra detta på din hand vilken den inte kommer att ta speciellt hårt. Om man sen låter hunden hålla fast eller apportera fågel mycket, överdriv så pass att den inte längre tycker det är roligt utan gör det på kommando, kommer den sannolikt att inte vara lika hård.

Erik