Publicerat Augusti 7, 200916 yr En ung man från Uppland som jagar så mycket det går på markerna i norra Uppland. Jagar det mesta men brinner mest för rådjursjakt med drivande hund. Har en drever som börjar komma till åren så det är dags att leta rätt på en ny snart. Har även tillgång till lite jakt i Roslagen till hösten, på familjens marker som är utarenderade, vilket ska utnyttjas med lite vildsvinsjakt. Det var kort om mig hoppas jag kommer tillföra något på forumet
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Tack tack. I Bälinge socknen, själv då? Nästgårds... På andra sidan åsen
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Nästgårds... På andra sidan åsen Okej trevligt med lite "grannar" här då! Hjärtligt tack allihopa!
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Okej trevligt med lite "grannar" här då!Hjärtligt tack allihopa! Hur går det med hjorjakten? Vår mark har fullständigt invaderas av hjortar från erat håll. Gissar att de kommer från Kipplingeberg från början. Hälsningar från andra sidan grustagen
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Hur går det med hjorjakten? Vår mark har fullständigt invaderas av hjortar från erat håll.Gissar att de kommer från Kipplingeberg från början. Hälsningar från andra sidan grustagen Hjortarna har inte nått upp till våra marker som ligger lite längre norrut, dock har jag varit neråt Skuttunge och jagat vid nå tillfälle och där finns det väldigt gott om hjort. Som du säger händer det tydligen att det smiter ut hjort från hägnet vilket är kul Nu i vår har även första vildsvinen skymtats och även skjutits nåt enstaka på grannmarken. Hur ser det ut för er del på den fronten och hur ställer sig jägarna till djuren? Här är det väldigt delade meningar och det ska bli intressant hur det hela kommer skötas, för det är ju ingen tvekan om att de kommer fortplanta sig även i våra älgskogar.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Vi har inga svin, möjligen någon galt som gått i genom marken och lämnat lite spår efter sig. Trotts att vi har flertalet markägare/bönder i vårt lag så är svinen välkommna när de kommer, för sedan staketet till den lilla motorvägen kom upp så har vi inga älgar kvar
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Vi har inga svin, möjligen någon galt som gått i genom marken och lämnat lite spår efter sig. Trotts att vi har flertalet markägare/bönder i vårt lag så är svinen välkommna när de kommer, för sedan staketet till den lilla motorvägen kom upp så har vi inga älgar kvar Okej okej. skulle kunna sväva iväg långt och prata om jakt i Uppland flera sidor, då jag har dålig koll på hur det ser ut öster om e4an. Men vi avslutar diskutionen här och tar det i andra trådar Återigen, tack för en varmt välkomnande!