Publicerat Augusti 7, 200916 yr Vet någon av nån prisvärd "sniper"kolv till en remington 700 short action? Har sökt men finner väldigt lite.. Va å kika i ume men dem hadd bara nån norsk modell för 7000 spänn och det va lite väl mycket.. Går det att få tag i nån fin model för runt 2-3000? Tacksam för svar!
Publicerat Augusti 7, 200916 yr http://www.blocket.se/stockholm/Bell_and_C...tm?ca=5&w=3 http://www.blocket.se/stockholm/Ultimate_S...tm?ca=5&w=3
Publicerat Augusti 7, 200916 yr Prata med exabit om choate stocken där, han har haft en sådan och har nog en del bra input.
Publicerat Augusti 7, 200916 yr http://www.hitechtactical.com/Choate-Remin...ical-Stock.html En sån har jag och är nöjd med den. Det är ju ingen Mcmillan men priset är ju därefter. Den är gjuten i fetplast men har aluskena så den är stadig. Bra service från dom åxå.
Publicerat Augusti 8, 200916 yr Författare "The Choate® Sniper and Varmint ADL stocks will work with Remington® Model 700™ ADL and BDL firearms. The ADL uses a blind magazine well, the BDL uses a hinged floorplate. The BDL will work with the Choate® ADL stocks, but once installed it will have a blind bottom magazine. Modification by a gunsmith is necessary to allow the use of a hinged floorplate with Choate® Sniper and Varmint stocks." Tack för svaren! Blev sugen på en sån där Choate kolv! Men blev lite fundersam när ja läste stycket ovan.. Har jag tolkat det rätt då ja upplever det som om att man måste lämna in det hos nån vapensmed för att fixa med magasinet om det är av "hinged floorplate" typ? För det vore ju lite drygt.. Hur stoa modifikationer rör det sig om då? Be nån kunnig kompis om hjälp? Räcker det? =) Vad menas med blind magasinbotten?
Publicerat Augusti 25, 200916 yr "The Choate® Sniper and Varmint ADL stocks will work with Remington® Model 700™ ADL and BDL firearms. The ADL uses a blind magazine well, the BDL uses a hinged floorplate. The BDL will work with the Choate® ADL stocks, but once installed it will have a blind bottom magazine. Modification by a gunsmith is necessary to allow the use of a hinged floorplate with Choate® Sniper and Varmint stocks."Tack för svaren! Blev sugen på en sån där Choate kolv! Men blev lite fundersam när ja läste stycket ovan.. Har jag tolkat det rätt då ja upplever det som om att man måste lämna in det hos nån vapensmed för att fixa med magasinet om det är av "hinged floorplate" typ? För det vore ju lite drygt.. Hur stoa modifikationer rör det sig om då? Be nån kunnig kompis om hjälp? Räcker det? =) Vad menas med blind magasinbotten? Blind_magasinsbotten_inneb_r.doc
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Författare Nej inte det! Kan du lägga in nån bild eller nån länk på den? Bra skick?
Publicerat Augusti 25, 200916 yr "The Choate® Sniper and Varmint ADL stocks will work with Remington® Model 700™ ADL and BDL firearms. The ADL uses a blind magazine well, the BDL uses a hinged floorplate. The BDL will work with the Choate® ADL stocks, but once installed it will have a blind bottom magazine. Modification by a gunsmith is necessary to allow the use of a hinged floorplate with Choate® Sniper and Varmint stocks."Tack för svaren! Blev sugen på en sån där Choate kolv! Men blev lite fundersam när ja läste stycket ovan.. Har jag tolkat det rätt då ja upplever det som om att man måste lämna in det hos nån vapensmed för att fixa med magasinet om det är av "hinged floorplate" typ? För det vore ju lite drygt.. Hur stoa modifikationer rör det sig om då? Be nån kunnig kompis om hjälp? Räcker det? =) Vad menas med blind magasinbotten? Du beställer ADL eller BDL modell.
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Författare Du beställer ADL eller BDL modell. Men vad betyder det då? Är helt borta! =) Jag har en Remington 700 VTR(hinged floorplate) som jag vill byta kolv på. Jag vill ju köpa nån som jag bara kan bädda å sen smacka dit. inte skicka in till nån smed, Ska jag beställa ADL eller BDL då?
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Men vad betyder det då? Är helt borta! =)Jag har en Remington 700 VTR(hinged floorplate) som jag vill byta kolv på. Jag vill ju köpa nån som jag bara kan bädda å sen smacka dit. inte skicka in till nån smed, Ska jag beställa ADL eller BDL då?
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Lupet Jag har haft min Choate-kolv monterad på en Remington 700 Police modell kal.308 win utan löstagbart magasin och med ledad magasinsbotten för att kunna plundra magasinet (alltså på originalkolven). När man monterar Choate-kolven så kan man inte plundra magasinet från undersidan utan man får mata ut patronerna från ovansidan. Om du går in på Midway så finns det bilder på kolven, jag har använt min c:a ett år och den är i princip i nyskick. Om Du mejlar mig så kan vi komma överens om pris och leverans. kjekar@foi.se