Publicerat November 9, 200520 yr Sitter och kliar mig i huvudet efter att ha försökt få något svar från div. vapensmeder angående pris och leveranstid för ett pipbyte på en Brno. Har skickat mail till Stigge, Milsec defendor och P-O Stemnark. Fick bara svar från Stigge men tyvärr så verkade han inte ha tid med jobbet före semestern ??? Finns det någon som vet någon bra smed som kan tänkas göra jobbet åt mig inom vettig tid (vill ju gärna ha den till ripjakten, i slutet av Januari senast mao)
Publicerat November 9, 200520 yr Kolla med Stig sundberg i Luleå. Det har han redan gjort! Läs! Stigge= Stig Sundberg Kolla även med Anders Nilsson, Bo Walter, Leif Eliasson samt Mattias Tyrefors. Du får säkert svar även av Defendor och P.O bara du har lite tålamod då de säkert har mycket att göra för tillfället!
Publicerat November 9, 200520 yr Hörde av en kompis att Tyrefors tar 7000:- för ett pipbyte,om jag inte minns fel så tog Defendor 5500:- för något år sen för pipbyte. Kan vara värt att ta in flera prisuppgifter. /Micke
Publicerat November 9, 200520 yr Prisett ska inte behöva bli så högt då Jabbe,s bössa redan är riktad i lådan men den gamla pipan återmonterad
Publicerat November 10, 200520 yr Thomas Eriksson utanför Uppsala är snabb. 018-379393. Defendor har slutat med privatmarknaden.
Publicerat November 10, 200520 yr Författare Enligt uppgift så var ompipningar det enda som Defendor skulle hålla på med vad gäller den privata marknaden, har dock inte fått något svar på mina mejl till dem ännu :-[ Samma gäller med mailet till P-O Stenmark. Väntar några dagar, annars så ringer jag till Tomas Eriksson.
Publicerat November 17, 200520 yr Författare Japp det stämmer, tack för det! (svaret kom dock efter det förra inlägget ) Var ute och provade den sista laddningen som jag hade kvar innan jag gav upp. Resultatet blev smått fantastiskt då jag lyckades sätta 10 skott med en träffbild på 22mm ! Nöter nog på ett tag till innan jag byter pipa på den bössan! Att Horneten är känslig på ammo visste jag men att den var så känslig? tidigare laddningar behövde 45mm och uppåt på 80m och det tycker jag var för mycket.