Publicerat Augusti 8, 200916 yr Hej Jag letar efter en ok plast kolv och ett ok trycke till min husqvarna 1640 9,3-62. Vad rekomenderas? Vilken låda har jag? Det vore önskvärt om allt passar rakt av eller med väldigt små modifieringar.
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Har en mcmillan till min dyr men passar rakt av.. sen kan englund i klippan ha orginal fintrycken kvar dom går att få bra efter lite trixande..
Publicerat Augusti 19, 200916 yr HejJag letar efter en ok plast kolv och ett ok trycke till min husqvarna 1640 9,3-62. Vad rekomenderas? Vilken låda har jag? Det vore önskvärt om allt passar rakt av eller med väldigt små modifieringar. Hej Johan har precis en sådan bössa och har gjort modifieringar med att sätta på en hoguekolv från midway och ett recknageltrycke från Bössmakaren i klippan. Är mycket nöjd. Blev ett helt annat vapen och rekylupptagningen i den kolven är jättebra (rak kolv). Sen blev det även ett väldigt lätt och smidigt vapen. Det var lite putsning med kolven och pipan ligger något högt i pipkanalen men det är endast ett problem för ögat inte för funktionen Om du följer länken nedan så ser du hur en anna kille gjot med samma kolv /m http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=8099&hl=
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Författare Hej Johan har precis en sådan bössa och har gjort modifieringar med att sätta på en hoguekolv från midway och ett recknageltrycke från Bössmakaren i klippan. Är mycket nöjd. Blev ett helt annat vapen och rekylupptagningen i den kolven är jättebra (rak kolv). Sen blev det även ett väldigt lätt och smidigt vapen. Det var lite putsning med kolven och pipan ligger något högt i pipkanalen men det är endast ett problem för ögat inte för funktionen Om du följer länken nedan så ser du hur en anna kille gjot med samma kolv /m Så vad blev priset för hela kalaset med stock trycke och inpassning?
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Hej Johanhar precis en sådan bössa och har gjort modifieringar med att sätta på en hoguekolv från midway och ett recknageltrycke från Bössmakaren i klippan. Är mycket nöjd. Blev ett helt annat vapen och rekylupptagningen i den kolven är jättebra (rak kolv). Sen blev det även ett väldigt lätt och smidigt vapen. Det var lite putsning med kolven och pipan ligger något högt i pipkanalen men det är endast ett problem för ögat inte för funktionen Om du följer länken nedan så ser du hur en anna kille gjot med samma kolv /m http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=8099&hl= Det där ser ju riktigt bra ut. Är det mycket jobb med inpassningen? Är det något en normalhändig person kan ge sig på? Vilken av Hogue stockarna har du?
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Det där ser ju riktigt bra ut. Är det mycket jobb med inpassningen? Är det något en normalhändig person kan ge sig på? Vilken av Hogue stockarna har du? Hej jag vet ej helt hundra angående inpassningen. Lämnade den till min smed som tog 300 spänn för att fixa trycke och inpassning så jag tror inte det var så svårt. Jag kollade på midway och såg att det fanns endast fanns en m98 med sporterprofil. Som jag minns så hette kolven precis som du kan läsa i länken jag skickade sist dvs: Hogue OverMolded Stock Mauser 98 Pillar Bed Rubber Black och då var det nog inte sporterkanal på den. Du får kolla om dom har den modellen kvar /m