Publicerat Augusti 10, 200916 yr Hej! Jag vet att det är snudd på omöjligt att säga någon generellt om pressision, men om man ändå skulle fösöka: Ni som använder instickspipor, hur är pressionsionen på dessa? Jag kollar på en instickspipa för kula, 22wm till hagel, och tänker att träffläget borde kunna förändras när man tar ur och stoppar in den i hagelpipan.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Har en instickspipa till drillingen. Krieghoff 22 cm lång och kaliber .22 WM. Den är inskjuten mitt i på 80 meter och håller sig inom 5 cm mellan monteringarna. Nu är den mycket använd så en nyare pipa borde vara bättre. Viktigt att man är noga då man monterar den så att man drar lika många varv på låsskuven varje gång. Se bara till att en kompetent smed monterar den. Ett litet spår och en rund urfräsning ska göras i utdragaren / utdragarspåret. Sen är de lite mariga att skjuta in då inskjutningsklackarna står 10 i 2 vilket inebär att man hela tiden måste justera båda klackar vid inskjutning. Tänk mycket och skruva lite är rekommendationen.