Publicerat Augusti 10, 200916 yr Nu har jag äntligen lagt beställning på ett RCBS Rock Chucker Supreme Master kit. Efter en lång tids funderande ang. fabrikat, behov och ekonomi blev det till slut detta kit. Internet i all sin ära men i många fall sätter det bara massa frågetecken i huvudet när man läser recensioner om fabrikat från en massa olika personer "Forum Starr" var här på besök för ngn vecka sedan och hade med sig hans RCBS kit för en mysig "ladd kväll". Det var ju busenkelt och faktiskt roligt att ladda sin egen ammo....Det tidskrävande är ju givetvis att finna den perfekt laddningen för resp. kula och kaliber men när man väl gjort detta har man ju ett klart recept. Har nog aldrig haft så mycket ammo i skåpet som nu För er som befinner er i "funderings fasen" som jag gjort under ngt år kan jag bara varmt rekommendera att köra på !!! Nu återstår bara att köpa en digital/elektronisk krutvåg samt en kronograf så är man redo /Fredric
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Tankarna har funnits där de sista 25 åren, men inte kommit till skott riktigt, det jag klurar på är vart i tidsschemat jag ska pressa in en laddkväll vid behov, får ta mig i kragen och låta bli att kränga iväg mina hylsor i framtiden.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Tankarna har funnits där de sista 25 åren, men inte kommit till skott riktigt, det jag klurar på är vart i tidsschemat jag ska pressa in en laddkväll vid behov, får ta mig i kragen och låta bli att kränga iväg mina hylsor i framtiden. ha ha ha !! Sälj du dina hylsor till ngn trevlig prick från roslagen En "nörd kväll" finns det alltid tid för 2-3 timmar handladdning följt av jaktfilm och bira när man är klar kan det bli bättre ?? //F P.S Har du ngr fler hylsor du vill bli av med under tiden du funderar på handladdning ngr år till ??
Publicerat Augusti 10, 200916 yr ha ha ha !! Sälj du dina hylsor till ngn trevlig prick från roslagen En "nörd kväll" finns det alltid tid för 2-3 timmar handladdning följt av jaktfilm och bira när man är klar kan det bli bättre ?? //F P.S Har du ngr fler hylsor du vill bli av med under tiden du funderar på handladdning ngr år till ?? Gjorde en dump på vägen till Rättvik och det kanske var en av de sista, svämmar det över så hör jag av mig
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Jag köpte samma paket 1990 och använder det fortfarande vilket tyder på att kvalitén duger Skulle vara rätt skoj att veta hur många skott man med denna utrustning sedan blir det nog roligare att räkna ut vad man tjänat jämfört med att köpa färdigladdat istället för vad kulor och krut som passerat har kostat
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Säger som Pertan har funderat i många år men tidsbrist som sagt är ett argument. Men skulle jag sätta mig ner och räkna ut amo kostnaden nej det vågar jag inte. Får ta en sväng till någon med ladd kit och prova och se vad som händer. Lasse