Publicerat Augusti 10, 200916 yr Är det fler här inne som ska på utställningen på jakthundens dagar i Vårgårda nästa helg?? Ska ställa ut Molly i 4-6 månaders klassen utan större förhoppningar då svansen är för svängd men det är nyttig träning att komma ut bland så många hundar och folk.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Japp. Ska ställa ut min alpländervalp...Får väl se vad dom säger om honom... Peter
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Ja. Vi ska dit med Daimler till kopovklubbens inofficiella utställning.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr jo de ska vi allt å kolla in lite laikor inför nästa års troliga valp köp om de finns några vill säga. hittar ingen info om vilka hundar som kommer att finnas där. fins de ng snäll själ här som vet detta???
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Hittade följande info på bassetklubbens hemsida: http://www.sbak.nu/bassetvast/2009/Vårgård...ar200900804.pdf
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Hittade följande info på bassetklubbens hemsida:http://www.sbak.nu/bassetvast/2009/Vårgård...ar200900804.pdf tack så mkt för hjälpen. du va vist bätre på att söka info en va jag va
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Men nu har de visst ändrat webadress. Info finns nu här istället: http://www.sbak.nu/bassetvast/
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare här finns oxå lite info.... http://www.alghundklubben.com/vastsvenska/...sdagar20092.pdf hoppas det blir bra väder, inte gassande sol o inte ös regn...
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Det vore kul att träffas och kolla på varandras hundar (och se hur vi ser ut i verkligheten)
Publicerat Augusti 12, 200916 yr Författare Det vore kul att träffas och kolla på varandras hundar (och se hur vi ser ut i verkligheten) vore kul, vet ju i vilken ring ni håller till... heter hunden Daimler i pappret oxå? Kan på så vis "spåra upp" Min lilla tjej heter Woodnob Bara Min i pappren och skulle visst ha katalog nr. 53. elller om man ska ha något annat känne tecken... förslag?
Publicerat Augusti 12, 200916 yr vore kul, vet ju i vilken ring ni håller till... heter hunden Daimler i pappret oxå? Kan på så vis "spåra upp" Min lilla tjej heter Woodnob Bara Min i pappren och skulle visst ha katalog nr. 53. elller om man ska ha något annat känne tecken... förslag? Han heter Normas Daimler på pappret. Hur mycket info har du fått egentligen Vi har inte ens fått vårt PM än, fast det skickades igår så vi bör ha fått det i dag...kan man hoppas. Att gå på hundarnas utseende kanske är svårt men om vi hittar varandra i katalogen så vore det kanske enklast. Vet du om man kan köpa någon katalog på plats där alla hundar som ställs ut (även de inofficiella kopovarna) finns med? Jag ska fundera på fler bra ideer för att känna igen varandra
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Författare Han heter Normas Daimler på pappret. Hur mycket info har du fått egentligen Vi har inte ens fått vårt PM än, fast det skickades igår så vi bör ha fått det i dag...kan man hoppas.Att gå på hundarnas utseende kanske är svårt men om vi hittar varandra i katalogen så vore det kanske enklast. Vet du om man kan köpa någon katalog på plats där alla hundar som ställs ut (även de inofficiella kopovarna) finns med? Jag ska fundera på fler bra ideer för att känna igen varandra jo här kom infot i tisdags så jag är påläst Då håller vi tummarna att ni fått erat PM i går eller idag. Det brukar finnas katalog att köpa där och då ska ju ALLA hundar som ställs ut vara med... Lär ju finnas en o annan jakthund som man först ska sålla bort innan man hittar rätt om vi bara ska gå efter hundarna
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Är det fler här inne som ska på utställningen på jakthundens dagar i Vårgårda nästa helg??Ska ställa ut Molly i 4-6 månaders klassen utan större förhoppningar då svansen är för svängd men det är nyttig träning att komma ut bland så många hundar och folk. Ett tips! Ta med salva som lindrar mot getingstick... Hejdlöst med getingar förra året, både dottern och frun fick stick.
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Författare Ett tips! Ta med salva som lindrar mot getingstick... Hejdlöst med getingar förra året, både dottern och frun fick stick. noterar: ta med salva mot getingstick. klart det är ju rena kalaset för getingar o annat otyg när det är massa folk o drickor mm mm
Publicerat Augusti 13, 200916 yr jo här kom infot i tisdags så jag är påläst Då håller vi tummarna att ni fått erat PM i går eller idag. Det brukar finnas katalog att köpa där och då ska ju ALLA hundar som ställs ut vara med... Lär ju finnas en o annan jakthund som man först ska sålla bort innan man hittar rätt om vi bara ska gå efter hundarna Vi fick vår info igår, men det stod inget om i vilken ring vi ska vara. Det blir en rolig överraskning på lördag Totalt är 15 kopovar anmälda, varav 5 valpar, och vi har nummer 8. Daimler är med i unghundsklassen och han är troligtvis den största (han är nog över 50 cm i mankhöjd) och gladaste kopoven där. Själv ser jag ut som på min profilbild, fast utan svärd och konstiga kläder Vi kanske kan "byta" telefonnummer och ringa till varandra istället för att virra runt och leta Vilken salva funkar bäst mot getingstick?
Publicerat Augusti 13, 200916 yr noterar: ta med salva mot getingstick. klart det är ju rena kalaset för getingar o annat otyg när det är massa folk o drickor mm mm Japp, sen finns det finfina bomöjligheter i alla gamla militära träbaracker. Lycka till förresten!
Publicerat Augusti 14, 200916 yr Det ser ut som att vi klarar oss utan "getingsalva" (vad det nu är) , vi får nog ta med regnrock istället....suck. Även bockpremiären ska det regna.
Publicerat Augusti 14, 200916 yr Författare Det ser ut som att vi klarar oss utan "getingsalva" (vad det nu är) , vi får nog ta med regnrock istället....suck.Även bockpremiären ska det regna. suck, ja det verkar som det ska fortsätta regna är välllldigt trött på detta regnande nu...
Publicerat Augusti 14, 200916 yr Författare Vi fick vår info igår, men det stod inget om i vilken ring vi ska vara. Det blir en rolig överraskning på lördag Totalt är 15 kopovar anmälda, varav 5 valpar, och vi har nummer 8. Daimler är med i unghundsklassen och han är troligtvis den största (han är nog över 50 cm i mankhöjd) och gladaste kopoven där. Själv ser jag ut som på min profilbild, fast utan svärd och konstiga kläder Vi kanske kan "byta" telefonnummer och ringa till varandra istället för att virra runt och leta Vilken salva funkar bäst mot getingstick? fast har du dom kläderna på dig så lovar jag att jag hittar dig iallafall du har PM