Publicerat Augusti 10, 200917 yr Skulle vilja ha lite tips på tysta och vattentäta byxor som är bra under den tidiga hösten, dvs alla byxor med någon sort foder går bort på en gång då dom är på tok för varma!
Publicerat Augusti 10, 200917 yr Haglöfs 2000 i borstad nylon! Tysta lätta starka, och vattenavvisande men blir dom blöta torkar dom på en kvart!
Publicerat Augusti 11, 200917 yr Jag kör Härkilas lappmarksbyxa, den funkar har ett par m90 med mig som reserv, skinnbyxor har jag funderat på, de som använder dessa är nöjda.
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Jag själv jagar uteslutet bara med Fjällräven Vidda byxorna. Passar mig perfekt inte för kalla eller för varma. Mycket med fickor, samt väldigt tåliga mot revor och "glöd" från elden.
Publicerat Augusti 13, 200917 yr Tycker generellt att vid t ex tidig jakt, typ björnjakt, när temperaturen kan ligga på 20 grader och däröver, faller alla "normala" argument för jaktkläder. Det finns inga kläder som är idealiska både då och i oktober. Gore Tex är bättre än heltäta plagg, men de är alla för täta för dessa jakter. Jag tycker att den funktion som gör i särklass mest nytta är dragkedjor på sidorna. Själv har jag ett par lundhagsbyxor som jag öppnar helt på sidorna och även gylfen, med risk för att skrämma någon.