Publicerat Augusti 11, 200916 yr ja ni vad tycker ni att jag ska göra när det ser ut så här på bössan? kan säga att jag kan trycka igenom en pappers bit men dock med lite motstånd. bössan är en varberger 717 årsmodell 90 talet.
Publicerat Augusti 11, 200916 yr ja ni vad tycker ni att jag ska göra när det ser ut så här på bössan? kan säga att jag kan trycka igenom en pappers bit men dock med lite motstånd. bössan är en varberger 717 årsmodell 90 talet. Plastbädda den och ev slipa ur lite i pipkanalen så att pipan går fri. Det går att göra som jag gjorde nu på min, smyg ner ett fins sandpapper mellan pipa och framstock och slipa ur lite så slipper du att jobba för mycket med den nu innan bockjakten. Ett VARNINGENS ord bara, blåneringen kan ta stryk av det och du måste ändå demontera allt för att olja in framstocken igen annars sabbar du trät. Men det går att göra efter premiären. Ligger pipan emot på det viset så kommer träffläget att ändras med väderleken. /Lasse