Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lapua på väg bort från Sverige?

Featured Replies

Publicerat

Fick alldeles nyss höra ett elakartat ryckte om att Lapua ska sluta importeras till Sverige!

Är det någon här som vet mer om saken? Eller har bra kontakter som kan reda ut om detta bara är ett ryckte eller om det är sant?

Publicerat
Fick alldeles nyss höra ett elakartat ryckte om att Lapua ska sluta importeras till Sverige!

Är det någon här som vet mer om saken? Eller har bra kontakter som kan reda ut om detta bara är ett ryckte eller om det är sant?

Nej, men då är det ju tur att man har nära till Finland! :D

Publicerat
Nej, men då är det ju tur att man har nära till Finland! :ph34r:

Grattis, du blev nu jaktsidans försörjare av smugglad Lapua-ammo :D

Publicerat

:ph34r:

Behöver ni så skicka PM bara så fixar jame annars.

Fast själv tror jag nog det är myt.. På vilket sätt skulle dom gå i vinst på att sluta exportera Lapua till Sverige!? Som ni skjuter på den sidan så borde det ju bli en ren förlustaffär????

Publicerat

jag tar 30kronor mindre per ask än isjonsson :ph34r:

Publicerat
jag tar 30kronor mindre per ask än isjonsson :ph34r:

Så bra, han ville nämligen ha 30kr/ask..... :D

Publicerat
Så bra, han ville nämligen ha 30kr/ask..... :D

ok. det r ugnefär runda 40 euro de då :ph34r:

Publicerat
ok. det r ugnefär runda 40 euro de då :ph34r:

Du kan få 35 platta euro, annars kvittar det :D

Publicerat

:ph34r:

Bli inte orolig om du får några pm i framtiden om ryktet är sant...

Publicerat

Har hört från rätt säkra källor att den svenska generalagenten har med omedelbar verkan sagt upp samarbetet med Lapua...

Publicerat
Har hört från rätt säkra källor att den svenska generalagenten har med omedelbar verkan sagt upp samarbetet med Lapua...

Finns det någon mer information på detta?

Varför?

Publicerat

är det så är det bara frågan om tid när nån annan börjar importera. lagra upp för resterande år =)

Publicerat
Grattis, du blev nu jaktsidans försörjare av smugglad Lapua-ammo :)

Haha! Pojkarna från Happis bor ju närmare Torneå än jag. Dom måste ju kunna få det ännu billigare eftersom jag har 10 mil t o r! B)

Publicerat
jag tar 30kronor mindre per ask än isjonsson :)

Bra! B)

Publicerat

Tur att jag skall börja handladda då. Det blir säkerligen enklare att få tag på kulor och krut än på fabriksladdade patroner.

Vet någon hur detta kommer sig? Uppsägningen alltså

Publicerat

Ni kan vara lugna!

Det är en ny generalagent klar, varför den gamla försvann vet jag inte, pratade med en kille som jobbar på Torsbo i kväll på skjutbanan, han hade papper på var den nya låg och heter men han minns inte riktigt, han pratade om Gävle trakten och att de höll på med en del långhålls skytte.

Ska till Torsbo senare idag, ska se om jag kan få ort och namn.

Publicerat

Skytteprecision (Bejam) i Söderala precis utanför Söderhamn kanske? En extremt bra firma att handla från för övrigt.

Publicerat
Skytteprecision (Bejam) i Söderala precis utanför Söderhamn kanske? En extremt bra firma att handla från för övrigt.

Perfekt ligger på vägen upp ju <_< annars hade man nog tagit GA själv intressenter fanns det nog gott om.

Publicerat

Behöver ju inte vara dom som tagit över men det är min gissning :-)

Publicerat

Skytte Presicion AB, Bejam i Söderala är nya generalagenten för Lapuas jaktsida, de är redan generalagenter för tävlingssidan.

Har pratat med ägaren nu också, Bengt Jansson, de har varit agenter för Lapua i en månad nu och har gjort utskick till olika handlare, semestertider, vissa butiker har otroligt mycket att göra, ex Torsbo och inga tidigare kundregister från gamla agenten att tillgå gör att det tar tid att nå ut till alla.

De ska göra en ny hemsida med web butik också.

Lagerstatus. Välfyllt men VV 140 kommer först i oktober.

skytteprecision.se är adressen.

Bengt är mycket glad för att Jag/vi sprider detta vidare.

Mvh Bonzo

Publicerat

Se där, då hade jag inte så fel då. Bengt är en klippa att handla av med bra priser och snabba frakter. Hoppas priserna blir kvar på samma nivå.

Publicerat

Japp Bengt är riktigt trevlig jag beställde nyligen 5000 kulor och fick dessa och en faktura för att betala 2000 :D Nu var jag ärlig nog att ringa upp och påtala felet så räknar kallt med ännu finare rabatt nästa gång ;)

Publicerat

Gör ett snedsprång in i denna tråd, förr fanns det en kula som hette Mira är den helt borta ?

Publicerat

Pertan, svar ja

Publicerat

Kan också gå i god för att Bengt är mycket bra att handla med. Dessutom håller han till bara 4 mil från mig... :P

Hade mina misstankar om att det var han som var den nya generalagenten med tanke på annonsen i senaste Vapentidningen.