Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

wachtel kennel?

Featured Replies

Publicerat

Hej, har funderingar att skaffa en wachtel men vet inte så mycket mer än det jag läst på olika forum samt jakt tidningar. Ser att det är som med dom flesta raser att det finns mer och mindra seriösa uppfödare, därför söker jag tipps på bra och seriösa uppfödare med hundar med mycket jakt.

Publicerat
Hej, har funderingar att skaffa en wachtel men vet inte så mycket mer än det jag läst på olika forum samt jakt tidningar. Ser att det är som med dom flesta raser att det finns mer och mindra seriösa uppfödare, därför söker jag tipps på bra och seriösa uppfödare med hundar med mycket jakt.

Jag kan varmt rekomendera Ulf Pihl, Keilerwald Kennel. Känns mycket seriös. Har själv en unghund på 14 månader från honom som jag köpte förra sommaren. Det verkar vara bra hundar med mycket jaktlust och vilja, kanske lite väl mycket vilja ibland... vi har haft våra duster här under året :)

Väntar på att få börja jaga in henne ordentligt nu i höst. Hon var lös ett par gånger i vintras när hon var 6-7 mån, hade riktigt bra sök och jagade rå i 7-8 min.

Men som sagt, rekomenderas varm. Ring och hör med honom, hans telefonnummer finns på wachtelklubbens hemsida.

//Tony

Publicerat

Kika lite här så får du lite uppslag på kontakter.

http://www.wachtelhundklubben.org/

Publicerat
  • Författare
Jag kan varmt rekomendera Ulf Pihl, Keilerwald Kennel. Känns mycket seriös. Har själv en unghund på 14 månader från honom som jag köpte förra sommaren. Det verkar vara bra hundar med mycket jaktlust och vilja, kanske lite väl mycket vilja ibland... vi har haft våra duster här under året :)

Väntar på att få börja jaga in henne ordentligt nu i höst. Hon var lös ett par gånger i vintras när hon var 6-7 mån, hade riktigt bra sök och jagade rå i 7-8 min.

Men som sagt, rekomenderas varm. Ring och hör med honom, hans telefonnummer finns på wachtelklubbens hemsida.

//Tony

Ok låter ju intressant, har du haft wachtel tidigare eller är det här den första?

Publicerat

Finns många seriösa wachtel uppfödare. Gyllene tillfälle just nu inför jaktsäsongen kolla med ngn om du kan va med och jaga med tiken då hon ger mest arv till valparna. Lycka till/Mattis.

Publicerat
  • Författare
Finns många seriösa wachtel uppfödare. Gyllene tillfälle just nu inför jaktsäsongen kolla med ngn om du kan va med och jaga med tiken då hon ger mest arv till valparna. Lycka till/Mattis.

Tack, nackdelen är att jag bor i Luleå, wachteln är nog inte så vanlig här uppe. Hörde av en bekant som tippsade om stawaskogens kennel, nån som känner till den?

Publicerat

hej,

ulf pihls hundar har gjort ganska bra ifrån sig på jaktprov oxå, skulle oxå tro att det är bra linjer :lol:

mitt råd är att kolla vilka uppfödare som är bra representerade på proven på klubbens hemsida och sedan ringa vidare utifrån det.