Publicerat Augusti 15, 200916 yr Just fasen, en presentation kan ju vara av god ordning. Tony Tapio Peltola, född och uppväxt i svea rike trots namnet. Min stora passion är BOCKJAKTEN ( i skrivandets stund är det den 15 augusti så ni kan tänka er mitt sinnestillstånd just nu..). Jagar mer sporadiskt än jag skulle vilja men som marklös jägare utan hund blir det lätt så. Tacksamt nog har jag en Far som jagat hela livet och som jag ärvt smittan av. Karln har tillgång till mark och strävhårig tax så helt utan livsnjutning är jag inte! Som en del av er märkt så går mitt intresse för jakt och viltvård hand i hand med matlagning, metoder och recept är för mig en förlängning av jakten och ett sätt att visa viltet respekt. Har sedan strax innan sommaren upptäkt att i vår centrala stad Örebro har vi en förening som är öppen för kommuninvånare och sköter jakt och viltvård på kommunal mark. YES!!! med andra ord kommer de få en ny medlem inom en väldigt, väldigt kort framtid.. och jag måste skaffa mig en hagelspruta. Lyckosamt nog är jag dessutom gift med en vacker kvinna med jägarexamen. Hon har dessutom en obeskrivlig talang för hagelskytte så får vi bara ordning på barn, jobb, liv i allmänhet så kommer hon att sopa mattan med mig och andra på skeetbanan. Vad köper man i present till sin fru?? en Perazzi?? allt för många timmar kvar till 16 augusti.. suck..