Publicerat Augusti 15, 200916 yr Har testat lite grytjakt med min hund nu i veckan och har lite funderingar Hur länge brukar gryten vara obebodda efter att hunden varit nere men inget varit inne? Och om det är ngt inne och man gör ett nerslag samt skjuter, hur länge stör det ? man råddar ju om rätt rejält både i o utanför grytet. Mvh /Per o Lava gryt
Publicerat Augusti 15, 200916 yr Har testat lite grytjakt med min hund nu i veckan och har lite funderingarHur länge brukar gryten vara obebodda efter att hunden varit nere men inget varit inne? Och om det är ngt inne och man gör ett nerslag samt skjuter, hur länge stör det ? man råddar ju om rätt rejält både i o utanför grytet. Mvh /Per o Lava gryt det sägs två veckor,har ioförsig haft räv som gått i dagen efter men den vart ner driven utav stövare... men två vecor kan man nog ha som nåt slags riktvärde.....
Publicerat Augusti 16, 200916 yr mårdhundar kan komma redan nästa dag till grytet.räv oftast känsligare och kan ta from fler dag till några veckor.grävling kan int jag svara på hur käslig dom är.
Publicerat Augusti 16, 200916 yr Skogs rävarna är ytterst vaksamma. Skjuter vi en räv i ett gryt uppe i skogen så går där inte in någon räv mer den säsongen. Att springa o rota i gryten på chans är det dummaste man kan göra. Man bara förstör gryten. Låt bli rävgryten till ni är säkra på att räven är inne. Sedan så lagar man ju alltid gryten om man grävt upp dem, med stockbitar som är armsgrova och sedan när man fått ett tak så på med granris och sand...