Publicerat Augusti 16, 200916 yr Varit o försökt få tag på en gris som påsköts i morse vid 7. Gick inge vidare. Vi hittade iofs inget som tydde på träff men det behöver ju inte betyda ett skit. Långt håll va det, jag skulle gissa på 200m på en gris som gick sakta. Killen hade sett en gris nån halvtimme innan om det var samma han skjutit på vet vi inte. Hade den svarte med o polaren Calle med legenden Raja. Vi spårade en kort bit o släppte RaJa o sen min idiot strax efter. 5 man var utsatta i förpass. Ett j-vla hoande från min jycke blev det o de rörde sig iväg. Bägge hudarna höll samma löpa. Sen belv det tyst några minuter o då bröt Raja o kom tillbaka. Strax efter kom ett smaldjur på oss o min idiothund i löpan.. Hon fick "tillsägelse" milt sagt... Vid kontroll med förpassarna så blev vi rätt konfunderade. En sa att hundarna jagat en bock, en annan en ensam älg o den 3:dje såg att hundarna jagade ko med 2 kalvar... Hur faen ska man tolka sånt... Vi tog om spåret o kom över där vi gått dit o då hade vi inga markeringar från hundarna där. Misstänkte starkt att det va smaldjuret igen hon försvann på det hållet.. bröt o gick tillbaka. Vi tog om spåret en 3:dje gång samtidigt som polaren gick in i planteringen längst ner i rätt vind med Raja. Såg klövtramp från gris där Blackie spårade, kändes ändå lite osäkert men vi kom fram till ett tjärat träd som hon luktade på o sen vidare på grisstigen. Efter 100 m så vinklar hon av in mot några kullfallna gamla ekar, tätt som faen. Då vrålar hon rakt ut o jag kopplar loss. Vet inte vad det va hon körde men Raja hängde med en bra bit nu med o det spikade nästan rakt ut å senare mot Kalmarvägen där Calle han ifatt o kopplade henne ett par km från upptaget. Jo.. idag är hunskrället billig....
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Jo.. idag är hunskrället billig.... Vi kanske kan byta? Jag har också en som inte är mycket värd idag. Ska försöka hinna skriva lite om ett taffligt utfört eftersök.
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Författare Jag kan ta båda ska vi säga 2:-/kg De blir dyrt då du.. Så feta som mina hundar är..
Publicerat Augusti 18, 200916 yr De blir dyrt då du..Så feta som mina hundar är.. Vågar faktiskt syna dig osett Hinner dina hundar äta ens
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Författare Vågar faktiskt syna dig osett Hinner dina hundar äta ens jo faktiskt så är de nog lite för feta nu känns det som. Lite knepigt o kondisträna i värmen o så har de en ju lat husse...
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Jag kan ta båda ska vi säga 2:-/kg Eftersom min bara är skinn och ben så får du nog räkna med ett kg/pris på över 1000:-