Publicerat Augusti 17, 200916 yr Hej Jag ligger i uppstarten av ett nytt företag med inriktning jakt tillbehör. Jag tänkte höra vad folk här skulle va intresserade av att beställa via en E-butik. Sen även vilka betalningssätt ni skulle föredra? Tacksam för svar. /lejon
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Jag föredrar faktura om det inte kostar extra annars är det kort som gäller.
Publicerat Augusti 17, 200916 yr När det gäller mitt e-handlande så vill jag gärna beställa någon/några mindre prylar av kvalitet för en mindre summa pengar innan jag beställer dyrare utrustning från samma företag. Det handlar väl om att bygga upp ett ömsesidigt förtroende som gäller åt bägge hållen. Betalningssätt bör vara flexibelt gärna med möjlighet till faktura, men även kontokort och postförskott. Ett trevligt bemötande är A och O och det gäller i såväl direktkontakt via e-post eller telefon som indirekt kontakt via hemsidans gränsnitt. Lägg mycket energi på att få hemsidan inbjudande, samt testkör den gärna på en begränsad kunskara innan den sjösätts offentligt. Min fru driver ett IT-konsult företag som ligger bakom några e-handelsföretag. Hon har faktiskt producerat en sida för försäljning av jaktliga produkter.
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Det är väl det "gammla vanliga" visa/mastercad postförskott <- använder alltid när det är ett företag jag inte känner till faktura
Publicerat Augusti 18, 200916 yr HejJag ligger i uppstarten av ett nytt företag med inriktning jakt tillbehör. Jag tänkte höra vad folk här skulle va intresserade av att beställa via en E-butik. Sen även vilka betalningssätt ni skulle föredra? Tacksam för svar. /lejon Internet är det smidigaste sättet att handla på. Människor är lata av naturen så.. Tror det kommer gå bra. Bara du marknadsför ordentligt så skall det gå vägen. Mvh
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Författare Då har jag en följdfråga. Vad skulle ni vara intresserade av att köpa via internet? Ge massor av förslag.
Publicerat Augusti 22, 200916 yr Då har jag en följdfråga. Vad skulle ni vara intresserade av att köpa via internet? Ge massor av förslag. Jaktprylar som är relativt billig jämfört med kvalitén... Näe.. Vet ärligt talat inte vad jag skall skriva här då det redan finns en så stor oändlighet med saker på Internet.
Publicerat Augusti 22, 200916 yr Jag handlar helst i butik där man känner personalen och kan bygga en bra "ta & ge" relation beträffande service, rabatt osv.. Det som kan locka med en nätbutik skulle vara ett riktigt lågt pris på kända kvalitetsvaror. Tex kända jaktkläder typ Swedteam, Härkila, Gevalier mm. Tycker kortbetalning är smidigast alt faktura. /Petter
Publicerat Augusti 22, 200916 yr Jag kör alltid postförskott om det inte gäller jättestora butiker som cdon och adlibris osv, så det skulle krävas om jag ska provhandla.
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Jag kör alltid postförskott om det inte gäller jättestora butiker som cdon och adlibris osv, så det skulle krävas om jag ska provhandla. Tänk vad olika vi är! Själv vägrar jag att handla om postförskott är det som erbjuds. Jag har gjort ett hundratal affärer över nätet (Sverige, Tyskland, USA, England mfl. och aldrig blivit blåst. Itab: om ni läser detta, fixa till era betalningsmöjligheter, jag vill köpa ett par byxor
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Tänk vad olika vi är! Själv vägrar jag att handla om postförskott är det som erbjuds. Jag har gjort ett hundratal affärer över nätet (Sverige, Tyskland, USA, England mfl. och aldrig blivit blåst. Itab: om ni läser detta, fixa till era betalningsmöjligheter, jag vill köpa ett par byxor Ja där ser man, jag tycker postförskott är ett bra sätt att handla säkert när det gäller mindre butiker. Har flera kompisar som blivit förlorat pengar när butiker gått i konkurs och de betalat i förskott men sedan aldrig fått något pga konkursen. Hände bl.a. med Datorbutiken som kursade tidigare i år. Betalt med kort och sen dröjde leveransen och sen gick butiken i KK och pengarna var borta utan att varan levererats. Som privatperson är chansen väldigt liten att du får ersättning i såna lägen. Men visst, oftast går det ju bra det med.
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Hellre fraktfritt än att produkten är någon krona billigare jämfört med grannbutiken, vad gäller betalning är det faktura eller kortbetalning som gäller =)
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Jag hade kunnat tänka mig att handla saker som knivar, kundburar, ficklampor, foderspridare osv. kläder vill jag helst kunna prova innan... Betalning kreditkort eller postförskott dvs båda alternativen skall finnas... Håkan H
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Författare Tackar alla för hjälpen och hoppas på ännu fler svar för att kunna ha rätt sortiment och pris för er alla.
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Då har jag en följdfråga. Vad skulle ni vara intresserade av att köpa via internet? Ge massor av förslag. Sortimentet ska var intressant, lite udda märken men ändå kvalitet. Inte bara det gamla vanliga som typ en interjaktbutik. Då kan man lika gärna gå till den lokala jaktbutiken. Och visst, priset ska gärna vara bra . Bra internetbutik är www.nordicsportsman.se Faktura är att föredra tycker jag. Att betala över hundra pix för en vara som kostar 100kr är inte spesiellt intressant. Uppdatering och nyheter på sidan är också en viktig del. Lyckatill med företaget och skriv när du/om du öppnar en butik /Erik
Publicerat September 2, 200916 yr En sak INTE att förglömma. Väldigt viktigt för kunden att bli bra bemött vid reklamationer. Alla dessa ställen som skall kolla om det blir någon reklamation, med sina leverantörer. Man blir så jäkla trött på dem. Jag kan köpa att grejer kan gå sönder eller inte hålla måttet. Men kunden har betalt för en hel vara, inte att ligga ute med pengar medans handlaren kollar om de har rätt att reklamera grejen. Vet vid ett tillfälle som en video gick sönder efter ca 3 veckor. Det tog över 2 mån innan jag fick tillbaks min köpta videomaskin. SKANDAL !!! Hur mycket kostar det inte att undersöka vad som är felet ? + alla frakter etc Det gäller ett års garanti i Sverige på allt som säljs eller längre tid för garantin. Byt grejen på ett smidigt sätt och släng den gamla videon i mitt fall och ge mig en ny PRONTO... Kunden sklall INTE behöva sitta emellan för att grejorna är dåliga...
Publicerat September 11, 200916 yr Tjoho ! Det man alltid vill ha är ett trevligt bemötande, en kvalitetsprodukt till bra pris, Hemsidan är ditt ansikte utåt och är inte hemdsidan i sig trevligt att titta på kommer du inte sälja ett skvatt. Snabba leveranser, Jag jobbar på en bilverkstad som är mekonomen ansluten och angående faktura betalning så kan jag lova att om vi skickar en faktura till en okänd privatkund som vi inte själva kan gå i god för så har man fan begått tjänstefel. Men har du där emot ett avtal men den bank osv som sköter faktureringen åt dig så måste kunden genomgå en kreditprövning där han godkännes, och så fort du sålt en sakt så e du garanterad pengarna från banken. Vi har detta upplägg på verkstaden fast vi har inte köpt konseptet av den lokala banken som absolut går, Vi lanserar ju mekocard som sköts centralt. Fördelen är att du alltid vet att du får pengarna.. Själv föredrar jag att handla i butik, ifall de blir nå problem så slipper man allt jävla krången med returer hit och dit. Men det är min synpunkt.
Publicerat September 11, 200916 yr En sak INTE att förglömma.Väldigt viktigt för kunden att bli bra bemött vid reklamationer. Alla dessa ställen som skall kolla om det blir någon reklamation, med sina leverantörer. Man blir så jäkla trött på dem. Jag kan köpa att grejer kan gå sönder eller inte hålla måttet. Men kunden har betalt för en hel vara, inte att ligga ute med pengar medans handlaren kollar om de har rätt att reklamera grejen. Vet vid ett tillfälle som en video gick sönder efter ca 3 veckor. Det tog över 2 mån innan jag fick tillbaks min köpta videomaskin. SKANDAL !!! Hur mycket kostar det inte att undersöka vad som är felet ? + alla frakter etc Det gäller ett års garanti i Sverige på allt som säljs eller längre tid för garantin. Byt grejen på ett smidigt sätt och släng den gamla videon i mitt fall och ge mig en ny PRONTO... Kunden sklall INTE behöva sitta emellan för att grejorna är dåliga... Detta är det absolut jävligaste som finns!! Vi brukar försöka sköta det så fint det går på verkstaden, När vi reklamerar varor kan det ta upp till 2-3 månader för besked i alla värsta fall, Och det är ju helt omöjligt för kunden att vänta 3 månader på tex ett par bromsskivor för att nån jävla gubbe ska bedömma dem å sen svara `` Varan är fel från fabrik `` ¨ Vi Brukar säga så här `` Jag skall göra en reklamation på dessa delar men det kan ta lite tid, Men jag beställer hem nya och monterar de åt dig sen när jag hör något från våran utvärderings man så kontaktar jag dig, Bedömmer han att det ej är fel eller tex oaktsamt befarande så får du stå för de nya OK?`` Detta finns även på pappers format där man skriver under,. Vissa kunder föröker reklamera tex. spritt nya däck, där de säger att de blev helt utslitna på 11 dagar, Så kollar man på vilken bil de suttit och vilken chauffören är, Låt säga en Corvette z06 och chaufören är 20 år ? Men poängen är att kunden inte skall hamna emellan på något vis vi gör även samma sak med corvettkunden i detta fall som med alla andra, Och vägrar kunden tro på det vår utvärderingsmann har att säga skickas de till en oberoende kontrollant innom branschen och sedan till däck tillvärkare för ett utlåtande., Och skulle det ändå visa sig att kunden har fel så får han även betala frakter fram å tebax samt kontrollanterna. Skiter han i att betala då blir de bara inkasso, Haft ca 5-6 sådana kunder de senaste 3-4 åren, Nu händer ju detta väldigt väldigt sällan oftast har kunden rätt att det är fel och då får han ett besked att det bara är att köra på
Publicerat September 14, 200916 yr en internet butik måste ha vättar! det finns för lite vättar på marknaden. Då menar jag effektiva vättar. En sort som dom säljer på Åland är där dom är gjorta i balsaträ?? Dom har huvudet indraget och näbben pekande snett neråt