Publicerat Augusti 17, 200916 yr Håller på att leta runt efter en bra begagnad hagelspruta. Kollat på Beretta S55 mfl, vill mao ha en hederlig gammal volvo 240 till bruksbössa. Här i stan har de ovanstående kombi, BRNO ZH 104 med 12/7x57R, OCH extra kaliber 12 pipset. Hurdan är den bössan? kan inte ett smack om BRNO då jag är insnöad på svenska, italienska, amerikanska och naturligtvis finska märken och produkter. Enda jag vet är att farsgubben har en BRNO kombi med någon 5.6 kaliber i kulan som han har med överallt. Grejjen är lite den att: Om bössan inte lider av några ordentliga konstruktionsbrister eller annat man bör akta sig för så löser det erbjudandet en massa jaktsituationer för mig. Rådjursjakt med hund, jakt inne i skogen istället för fältet OCH möjlighet till ren hageljakt. 4.900 vill de ha för paketet. tankar och idéer folk??
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Författare Och ja, BRNO är inte de mest estetiskt tilltalande påkarna.. men det är inte en volvo 240 heller.
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Av egen erfarenhet kan jag säga att du omöjligt kan slita ut den på en generation.
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Av egen erfarenhet kan jag säga att du omöjligt kan slita ut den på en generation. Mer sannolikt att du sliter ut dig själv om du försöker...... Bössan är slistark och i det närmaste oförstörbar men ett tungt, obalanserat trist järnspett som är lika lättsvingat som ett mycket tungt järnspett. Även jag talar av erfarenhet. /T
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Är väl inte direkt mitt förstahandsval för en hagelbössa, men för det priset får man nog göra en del avkall... Det viktigaste är vad du tycker om bössan och hur den passar just dig! Kan du provskjuta den ordentligt innan?
Publicerat Augusti 23, 200916 yr Författare Update: "Järnspett", jo. ja.. eehh.. känt på bössan, håller med. LOL