Publicerat Augusti 17, 200916 yr Hej.Förra årets bockjagt gick riktigt bra för min pappa han lyckades skjuta en storbock. Vi undrar nu om nogon vet non trofebedömnings kille i sörmland.Gärna nära Katrineholm! Sen har han också ett bar bävertänder som vi vill ha monterade på en sköld så en konservator i närheten av katrineholm skulle vara bra Tacksam för alla tipps /Martin och Jonas
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Inte en susning faktiskt. Näppi neråt Hävla borde kunna lösa bävergaddarna iaf. Släng ut en bild på bockskallen så får vi gissa lite så länge
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Hej.Förra årets bockjagt gick riktigt bra för min pappa han lyckades skjuta en storbock.Vi undrar nu om nogon vet non trofebedömnings kille i sörmland.Gärna nära Katrineholm! Sen har han också ett bar bävertänder som vi vill ha monterade på en sköld så en konservator i närheten av katrineholm skulle vara bra Tacksam för alla tipps /Martin och Jonas Ett tips är att gå till skjutbanan och fråga runt där, borde alltid vara någon som vet nåt
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Författare Inte en susning faktiskt. Näppi neråt Hävla borde kunna lösa bävergaddarna iaf. Släng ut en bild på bockskallen så får vi gissa lite så länge Okey men jag skulle alla fall vilja ha någon i sörmland
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Författare Ett tips är att gå till skjutbanan och fråga runt där, borde alltid vara någon som vet nåt Ska kolla upp det
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Författare Rosenkransen är ungefär 15 cm Vilka mer mått är intressanta?
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Hej! Viktigaste måttet är hornvikten följt av hornlängden mätt från under rosenkransen längs med utsidan på hornet. I sörmland har du bl.a. Leif Carlström, Öknaskolan och Tobias Andersson, Öster-Malma. Tror även att f.d. konsulenten Jonas Bergman är en av dem. Alla är i trakterna av Nyköping/Björnlunda.