Publicerat Augusti 17, 200917 yr Vad rekomenderar ni? Har funderat lite på nån mindre skåpbil typ kangoo eller berlingo, men hur funkar det att ha hundarna i skåpet? Blir det varmt på sommaren och kallt på vintern? Hur är dom att köra på dåliga skogsvägar resp. långkörning? Har planerat att lägga mellan 80-100 000 Är tacksam för all tänkbar input.
Publicerat Augusti 19, 200917 yr Har en kangoo i familjen, dock inredd med baksäte od, tror modellen kallas "family" lr nåt sånt... det är en smidig lättkörd bil som det går (lätt) att lasta ganska mycket i, relativt hög markfrigång är ju bra på dåliga vägar... men isoleringen är obefintlig så värme/kyla blir typ som du säger, dessutom så är ljudnivån ganska jobbig (jag har stoppat i en massa extra ljudisolering i vår), ingen bil jag rekomenderar för långkörning...
Publicerat Augusti 19, 200917 yr En lösning med värmen i en skåpbil är väl att försöka så en andra värmekälla? T.ex. golvvärme m.m. Eller?
Publicerat Oktober 18, 200916 yr En lösning med värmen i en skåpbil är väl att försöka så en andra värmekälla? T.ex. golvvärme m.m. Eller? varmlufts fläkt ?
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Vad rekomenderar ni? Har funderat lite på nån mindre skåpbil typ kangoo eller berlingo, men hur funkar det att ha hundarna i skåpet? Blir det varmt på sommaren och kallt på vintern? Hur är dom att köra på dåliga skogsvägar resp. långkörning? Har planerat att lägga mellan 80-100 000 Är tacksam för all tänkbar input. För dom pengarna får du ju en hyfsad Toyota Landcruiser modell 90. En bil som garanterat tar sig fram och håller. Gissar att du får skrota 3 kangoo innan en landcruiser är slut. Varför inte ha det som alternativ. Är det soppaförbrukningen som avskräcker? (1.04-1.43 milen med 3,4 l V6) Tänk på att bensinkostanden trots allt inte är allt. Vi har haft vår LC i snart 4 år och det enda vi reparerat är att byta ut 2 baklampor som ärgat och rostat under kofångaren. Annars normal service. Fransmän ska göra parfym och pittgummin, inte bilar för det kan dom inte!
Publicerat Oktober 19, 200916 yr I alla fall Kangoo finns med 4wd. Men jag måste ju rekomendera Jeep. Cherokee XJ -91-01, eller Libberty/Cherokee KJ -02-07. Trevliga små tuffingar med mycket attityd... XJ. KJ.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr tycket du ska ska skaffa nån annan typ av bil än "kangå" å berlingon då du kommer bli rätt tokig efter ett 10-tal mil då dämpningen är rätt kass i dom typerna av bilar
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Huvudsaken rutan går snabbt att veva ner Brukar du bli åksjuk eller?
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Brukar du bli åksjuk eller? Ja du vet, med all sprit man häller i sig under jakten och sen ska köra så kan det gå illa om den inte går att veva ner tillräckligt snabbt
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Vi har en Nissan Terrano på jobbet och trevligare bil får man leta efter. Tuffare miljö än vad den bilen går i får man nog leta efter men bilen går som en klocka. Sen är ju frågan om man verkligen behöver stor fyrhjulsdriven bil? Jag känner att det kanske är bättre att lägga bensin och skatte pengar på att kunna åka lite längre till olika roliga jakter än att åka fyrhjulsdrivet.
Publicerat Oktober 26, 200916 yr jag har en Nissan King Cab enkel hytt, turbo Disel 4*4 , 97a. och är mycket nöjd med den. visst 0-100 tar en 1Tim, men det är stort flak som får plast med mycket, hög under. Jag och hunden får plats i hytten. visst konfort som en 80talare, men den tar sin fram, MVH Jocke,,