Publicerat Augusti 17, 200916 yr Samma bock bäst o tillägga. Storry kommer när jag hinner.. Ska jobba natt nu oxå, redan försenad.. men får kanske lite tid över..
Publicerat Augusti 17, 200916 yr Författare Han inte sova nått, telefonen ringde o de va en kille som skjutit på en bock. Han va säker på att det va magskott. Han såg bocken gå ner och sen reste den sig en gång la sig sen igen. Allt ute på hygget. Kom dit på 30-40 min, bäst o ta det medans de är ljust. Yngsta dottern ville följa med o det fick hon. Föklrarade att jag ev måste springa ifrån henne o då är det bäst o bara stanna så kommer jag o hämta dig sen. Fick en tveksam blick av tjejen o kommentaren .. -pappa jag tror inte du klarar springa ifrån mig. Hmm.. hon är kaxig tösen.. Kom på en lösning.. har flera hundenheter till Astron så jag stoppade en i hennes ficka o förklarade hur den fungerade. Plockade upp en polare på vägen dit. Alltid bra o va 2. Har ju redan trött hund, men tänkte att en bukskjuten fixar vi nog, speciellt som killen visste att den låg kvar ute på hygget. Kom dit o fick beskrivet var han sett den sist. Vi gick runt i en båge för att komma åt bocken lite lättare o ev ge skytten i tornet en chans till skott ifall den drog iväg, jag med drillingen o Jacob tog wachteln i koppel. Fick syn på den liggande bocken o kom in på 3-4 meter men kände att jag inte riktigt kunde skjuta mot huvudet för då skulle trofén bli kaputt.. Släpp Alice sa jag till Jacob, han gjorde så o hon for iväg mot bocken o sprang förbi den där den tryckte 2 ggr inom en halv meter… För er som ev inte vet så luktar det väldigt mycket runt ett vilt som legat en stund så det är inte så ovanligt att hunden kan rusa förbi på otroligt kort håll utan att upptäcka viltet. Då sträckte bocken på halsen så jag kunde ge den en svärm 3:or från kort håll… Allt för kort.. se första bilden, det 'är hagelsvärmen som tog lite för långt till höger.. Bocken dog inte utan for upp o stack iväg mot björkslyet.. Drog på hagelpipa nr 2 men inte hände det något… Skickade kulan med rakt bakifrån precis innan bocken försvann in i slyet. Bössan tom men som väl va så drog Alice nu efter i bra fart. Jag sprang efter o när jag kom in så ser jag tikens blinklampa va stilla en bit in. Hon håller bocken i skinkan… som jag bråkat med den hunden ang var man det är tillåtet att bita i ett rådjur.. Numera har jag gett upp den biten, bara hon inte släpper när hon väl har tag. Stack bocken direkt. Såg att min förta hagelsmäll gick några cm fel.. Den andra vet i faen var den tog vägen o kulan va de nog fel på också, tror de va laddat med vinkelkrut.. Fick ett SMS för en stund sen av grabben som tösen givet skvallrat för.. -Hej Bommarn! Hmm... Men visst hade inte jycken varit med så skulle nog "eftersöket" tagit en stund till...
Publicerat Augusti 18, 200916 yr Börjar nästan bli lite avis på dig och dina eftersök men jag tror jag är ensam om det i familjen