Publicerat Augusti 19, 200916 yr Hej! igår när jag kom hem från skjutbanan så tängte jag att de är väll lika bra att gjöra iårning hylserna på änggång, men nu till mitt problem hylserna fasnar i värktyget när jag tröck ur den användna tändhatten, vad är de som är fel fick lov att ha söder 2 hylser för att ficksa värktyget, sen går det väldigt trökt när jag ska dra ner hylsan för att kasta den i lådan med klara hylser
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Smörja frågas? Du har skit i vertyget, för lite smörja alt för dålig smörja eller haft oerhörda övertryck i laddningarna som gör att du får kalibrera hylsorna mer än vad som är normalt. Är detta första gången det händer för dig? Har du ändrat något? Har du verkligen rengjort verktyget efter det att hylsorna fastnat? Du vet att man får svar som man beskriver sina problem? /Christian
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Författare Smörja frågas?Du har skit i vertyget, för lite smörja alt för dålig smörja eller haft oerhörda övertryck i laddningarna som gör att du får kalibrera hylsorna mer än vad som är normalt. Är detta första gången det händer för dig? Har du ändrat något? Har du verkligen rengjort verktyget efter det att hylsorna fastnat? Du vet att man får svar som man beskriver sina problem? /Christian ¨jepp jag smörjer ja det är första gången de händer, harf inte ändrat nått sen jag gjorde hylsan, har inte gjort rent värktyget nu efter de hände ska gå och försöka göra de nu
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Vad smörjer du med? LEE RCBS prova Imperial sizing die wax. /Christian
Publicerat Augusti 19, 200916 yr Författare Vad smörjer du med?LEE RCBS prova Imperial sizing die wax. /Christian hornedy case sizing lube 2oz använder jag
Publicerat Augusti 26, 200916 yr Har en hylsa som fastnat och tycker jag får använda mycket smörja för att det ska gå lätt att kallibrera, använder Hornady #05009. Har köpt RCBS för och se om det fungerar bättre, har inte provat ännu. Mvh Bonzo
Publicerat Augusti 26, 200916 yr ett par frågor: vad är kalibern? har du längdkalibrerat dem? när du tar ur utstötaren i verktyget, är det ärjat eller blankt och fint, skitigt? har du kollat in i vertyget och sett att där inte sitter skräp? fastnar hylsan när du nått toppen på verktyget eller när du ska dra av den och kalibreringskulan ska igenom halsen? Rengör du hylsorna innan du kör dem? jag är ingen expert, men jag kan se om jag kan hjälpa dig med ngt. om du smörjer insidan på halsen så ska det mycket till innan det fastnar. prova med vaselin en gång om du har det hemma och är osäker på om smörjan räcker till. /kalle