Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skillnaden mellan tikka t3 varmint och tactical

Featured Replies

Publicerat

Hallo!

Går i köpartankarna och det lutar mot en tikka t3 då alla har skrivis så positivt om dem.

Bössan kommer användas flitigt på banan samt till lite jakt.

Har suttit och läst om dessa bössor men funderar över lite, Hur mycket skilljer det mellan modellerna, Vad jag kan se så är tactical ett gäng tusingar dyrare ny än varminten.

Tacticalen har justerbar kolvkam har även varminten detta?

vad tycker ni om bössorna skilljer det i så mycket precition att det är värt att lägga ut 7000 till på en tactical ?

Vad skiljer de mer åt ?

Tacksam för svar!

Mvh Tom ;)

Publicerat

Enklast är väl att kika på hemsidan och jämföra de olika modellerna. Sen finns även Super Varmint som är något mellanting.

http://www.tikka.fi/t3rifles.php

/Må

Publicerat

Mitt tips är varmint och lägg 7k på skott och bensin till och från skjutbanan.

Publicerat
Hallo!

Går i köpartankarna och det lutar mot en tikka t3 då alla har skrivis så positivt om dem.

Bössan kommer användas flitigt på banan samt till lite jakt.

Har suttit och läst om dessa bössor men funderar över lite, Hur mycket skilljer det mellan modellerna, Vad jag kan se så är tactical ett gäng tusingar dyrare ny än varminten.

Tacticalen har justerbar kolvkam har även varminten detta?

vad tycker ni om bössorna skilljer det i så mycket precition att det är värt att lägga ut 7000 till på en tactical ?

Vad skiljer de mer åt ?

Tacksam för svar!

Mvh Tom :P

Jag har precis köpt en ny pang, tittade mycket på både T3 Varmint och Tactical. Jag tror inte att det skiljer överdrivet mycket i precision bössorna emellan, däremot är tactical pipan fosfaterad. Tikka T3 varmint har enligt sako sweden inte ställbar kolvkam även fast det står det bland annat i JJ:s resention av vapnet, däremot finns det en modell som heter supervarmint som har ställbar kolvkam. Mitt val föll inte på någon av tikkas modeller, jag åkte till Åland och köpte en sako Trg 22 istället och jag kan lova att jag är nöjd. :P

Publicerat
  • Författare

Okej tack för svaren, Är trg:en mycket billigare där eller?

Var till uppsala i dag och gick in till svante nilsson, De hade en bössa som jag tyckte var inihel### trevlig, Det var en Remington 700 target tactical, Den liknar trg:en i utförandet. Är de nån som har erfaren het av denna bössa ? är det något att ha? Den kostade 24,900:- men ett rejält sikte i 4-24 förstorning, har inte hört så mycket om den..

Hur är skillnaden mellan en tikka t3 lite och en varmint de borde vara lite mer skillnad i precition eller?

Mvh Tom :D

Publicerat

Mitt tips till dig är att läsa detta inlägg noga:

http://www.jaktsnack.se/index.php?s=&s...st&p=329552

och detta:

http://www.jaktsnack.se/index.php?s=&s...st&p=330023

Jag är definitivt ingen guru inom skyttet, jag är en novis. Men jag är rätt skicklig inom annat, bland annat flugkastning enhands. Jag vet hur det är där och jag kan hålla med Henrik om ovanstående. Det spelar ingen roll hur vassa grejer du har om du inte kan använda dem, och om du har en utrustning som är optimal inom ett område men kostar multum, hur mycket får du ut ur den då?

Jag rekommenderar vapen som du vet skjuter bra, för jag förringar inte träffbilder alls, men ett vapen som dels DU skjuter bra med och dels skjuter bra i många olika lägen och inte bara sittandes i bänk t.ex.

Publicerat
  • Författare

De e sant de henke skriver, tack för alla svar.

En annan fråga som jag fick i dag av en kille, Vad kostar en mynnings dämpare till en tikka t3 super varmint? Var finns de att få tag på nån stans?

Ha de gött i morgon blir de björnjakt för hela slanten. :D