Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelbock Classic,Lincoln eller Gyttorp

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som känner till kvalitetsskillnaderna mellan en Classic light, en Lincoln premier och en Gyttorp scandium choke.

Står i valet mellan dessa, priset skiljer sig några tusenlappar men har för dålig kunskap om eventuella kavalitets-skillnader! Ett plus på lincolnen är att den har ett ställbart kindstöd men den kostar å andra sidan 4000:- mer än classicen.

Mvh

Publicerat
Är det någon som känner till kvalitetsskillnaderna mellan en Classic light, en Lincoln premier och en Gyttorp scandium choke.

Står i valet mellan dessa, priset skiljer sig några tusenlappar men har för dålig kunskap om eventuella kavalitets-skillnader! Ett plus på lincolnen är att den har ett ställbart kindstöd men den kostar å andra sidan 4000:- mer än classicen.

Mvh

Tja, Lincoln görs av Fair.

Gyttorp görs av Fair

Classic Light görs av Yildiz

Classic 2000 Multichoke görs av Huglu

Så givet kvalitetsskillnaderna mellan dessa är i mina ögon:

Classic 2000

Gyttorp/Lincoln

Classic Light

Men om du spanar på Lincoln Premier C lyx (den med ställbar kolvkam) så kostar den bara ngn futtig tusenlapp under Fabarm Elos C. Och det är en riktig bössa, de andra ska man kanske inte förvänta sig nått av.....

/T

EDIT: några av Gyttorps hagelpangar har gjorts av Guerini, men det ändrar inget i sak.

Publicerat

Mvh

Alla som du nämner är antagligen sämre än en begagnad Beretta, Browning, SKB eller motsvarande för samma peng eller mindre så min rekomendation är att du kollar in begagnathyllorna i stället för dessa lågprisbössor.

/Peter

Publicerat
Alla som du nämner är antagligen sämre än en begagnad Beretta, Browning, SKB eller motsvarande för samma peng eller mindre så min rekomendation är att du kollar in begagnathyllorna i stället för dessa lågprisbössor.

/Peter

Instämmer helt, MYCKET mer pang för pengen. Finns ju hur mycket begagnade Berettor som helst för under 5000:-

Publicerat
Instämmer helt, MYCKET mer pang för pengen. Finns ju hur mycket begagnade Berettor som helst för under 5000:-

Ursäkta om jag lägger mig i men var finns alla dom där berettorna för under 5000:- har då inte sett många om ens någon.

Publicerat
Ursäkta om jag lägger mig i men var finns alla dom där berettorna för under 5000:- har då inte sett många om ens någon.

Tja, lite varstans..... 5x -serien brukar kosta från 3000 kr för en bössa i vettigt skick.... Sedan kommer 686:or utan lösa choker strax efter...

Men håll koll på krämarna, på klubbarna och jaktkompisarna.

För 5000 kan du få riktigt roliga vapen, men du måste ha tålamod.

/T

Publicerat
Tja, lite varstans..... 5x -serien brukar kosta från 3000 kr för en bössa i vettigt skick.... Sedan kommer 686:or utan lösa choker strax efter...

Men håll koll på krämarna, på klubbarna och jaktkompisarna.

För 5000 kan du få riktigt roliga vapen, men du måste ha tålamod.

/T

Tålamod jaja visste väl det var nån hake vill ha nuuu :D

Publicerat
Tålamod jaja visste väl det var nån hake vill ha nuuu :P

Såg en på blocket igår, brukar se tex. S55:or mfl hos MÅNGA handlare. Kolla tex Jaktia dom har ett beg. register med butiker över hela Sverige.

Men kolla även beg Miroku, Winchester 101, Browning. Det finns väl en hel del handlare inom rimligt avstånd från (i) Småland.

Stirra dig inte blind på choker, viktigare med kvalitet än en skitbössa med ckoker.

Publicerat
Tålamod jaja visste väl det var nån hake vill ha nuuu :P

Tro mig,, tålamod lönar sig,, jag vet...

Publicerat
Såg en på blocket igår, brukar se tex. S55:or mfl hos MÅNGA handlare. Kolla tex Jaktia dom har ett beg. register med butiker över hela Sverige.

Men kolla även beg Miroku, Winchester 101, Browning. Det finns väl en hel del handlare inom rimligt avstånd från (i) Småland.

Stirra dig inte blind på choker, viktigare med kvalitet än en skitbössa med ckoker.

På Jakt&Friluftsgården utanför Lund står det nu en Winchester 101 XTR i kaliber 20 för 3500, förvisso glapp och bottenlöst skitig.

Men för den som står ut med att ge bössan en smula kärlek på stocken och lämnar den till en smed för nya tappar och en rensning får en kanonbössa för en spottstyver. Och notera: i kaliber 20, de ligger normalt 30-50% över priset för kaliber 12....

/T

Publicerat
Tålamod jaja visste väl det var nån hake vill ha nuuu :)

Jo, men med den attityden har du två val: köp nytt billigt skräp och bli blåst på pengarna eller så köper du en gammal HVA som du med fil, tejp och lite neopren anpassar till dina mått så du kan skjuta NU. Och sedan bidar du din tid tills rätt bössa kommer din väg.

/T

Publicerat
Jo, men med den attityden har du två val: köp nytt billigt skräp och bli blåst på pengarna eller så köper du en gammal HVA som du med fil, tejp och lite neopren anpassar till dina mått så du kan skjuta NU. Och sedan bidar du din tid tills rätt bössa kommer din väg.

/T

Har en gammal Baikal medans jag väntar på den rätta.