Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tinyloc

Featured Replies

Publicerat

Såg en annons i svensk jakt nyss och funderar om det är någon som har koll på vad det är för något??? De har ju ingen referens med förutom web adressen www.tinyloc.com...... Det står att det är en kombinerad GPS+RADIOSPÅRNING men med mina kassa engelsk kunskaper kan ja inte få ut något matnyttigt ur hemsidan..... Men med 22km räckvidd på gpsn och 57km radiospårning så låter det högintressant..... Någon som har koll på denna pejl?????

Publicerat
Såg en annons i svensk jakt nyss och funderar om det är någon som har koll på vad det är för något??? De har ju ingen referens med förutom web adressen www.tinyloc.com...... Det står att det är en kombinerad GPS+RADIOSPÅRNING men med mina kassa engelsk kunskaper kan ja inte få ut något matnyttigt ur hemsidan..... Men med 22km räckvidd på gpsn och 57km radiospårning så låter det högintressant..... Någon som har koll på denna pejl?????

Verkar inte vara en karta utan du får avstånd och riktning i pejlen. Tycker att positionen på kartan med spår känns rätt viktigt om man nu ska investera i en pejl. För att det ska vara ett alternativ måste den vara betydligt billigare än andra lösningar.

/Mikael

Publicerat

Det skulle ju komma ett test i septembernumret om jag inte minns fel.

Jag tycker nog att den verkar högintressant.

Karta är nog kul och kanske i vissa fall nyttigt, men här har du en pil/kompassriktning och avstånd till hunden.

Jag köpte en astro nyss och kan inte säga att jag är imponerad.

För att få kontakt på längre avstånd än ca 1,5 KM så måsta man ha större och större antenn. Jag testade på Alvaret på Öland, där det är ganska platt.)

Snart ser man väl ut som en TV-pejlare i skogen.

Är det halva sträckan som de uppger så är ju det fasen så mycket bättre än Astron.

MVH

Roggman66

• 2 months later...
Publicerat

vad jag inte förstår är vad dom menar med 22 km räckvidd på gps:en?????

gps:en tar väl för bövelen in signaler från satelliter, den kommunicerar väl inte på något annat sätt, eller???

Publicerat
vad jag inte förstår är vad dom menar med 22 km räckvidd på gps:en?????

gps:en tar väl för bövelen in signaler från satelliter, den kommunicerar väl inte på något annat sätt, eller???

Den skickar väl positioneringen till handenheten via radio som en astro kanske.

/Petter

Publicerat

ja, det är kanske så dom menar.

Publicerat
ja, det är kanske så dom menar.

är det inte både radio och Gps i den? och så är det samma upplägg som astron fast utan karta,,, ;)

Publicerat
  • Författare
är det inte både radio och Gps i den? och så är det samma upplägg som astron fast utan karta,,, :huh:

Att gpsen skulle räcka längre än garmin har jag svårt att tro då starkare sändare är väl inte tillåtet, även frekvenser är det väl samma?

Publicerat

vet lite om denna,men astron skulle kunna vara mycket mer slipad vad jag förstår och då ge längre räckvidd,den är inte till yttersta gräns om man säger så...

vet ej mer om pejlen tyvärr..men som sagt är det bra för om Garmin någonson ska utveckla vidare sin Astro så krävs lite konkurrans fårn olika håll....En dag stå vi med en pejl som räcker 2 mil med karta :huh: