Publicerat Augusti 23, 200916 yr Ja gott folk så här ser han ut nu Tyja's Immer bei der Schütt = på Svenska = Alltid vid Skytten ord vits med mitt efternamn och han har gått några privat lektioner i lydnad hos Joni Viitanen = www.stulander.se och det har gett fantastiskt resultat redan efter ett par ggr nu kan man möta andra hundar utan att skämmas ögonen ur sig och slippa gå till kiropraktorn för att dra axeln i led igen och summan av allt har gett mig en hund som tycks älska mig mer än någonsin ja,ja det är lång väg till att vandra tills han blir i närheten av Joni's hundar . Men bara att kunna promenera i ett villa kvarter utan att alla typer av (hus)djur skulle dödas samt jagas har sänkt pulsen på inte bara mig utan på vovven också . Nu går jag ut med honom och inte tvärtom, dvs hunden har fullt sjå att hålla koll på vad jag pysslar med så han glömmer allt annat jävelskap som han hade för sig tidigare
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Intressant! Berätta gärna hur man tämjer en tysk ska kanske skaffa en ny vad det lider. Vad körde ni för typ av övningar?
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Ja berätta gärna!! själv tog det 1år innan hon kunde gå normalt i koppel. men nu e det en lugn och sansad 1,5åring..
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Ja vi har jobbat mkt med hur han går i koppel samt mkt med ON/OFF övningar = vi leker och stimmar upp han sen mitt i all lek ska han bara Pang sitta rakt ner och får då inte röra sig utan bara vara stilla . denna övning toppas med att andra hundar springer sidan om samt apport dummis kastas runt och dessa får han följa med blicken men inte röra sig från SITT Det gör underverk med att han skiter i allt som händer runt omkring sig och frågar med blicken om han får eller inte får leka vidare Givetvis rycker det i alla muskler på honom men det är hans hjärna som säger stopp husse vill inte = då sitter vi kvar = Husse glad som fan !!!